Mina två svarta...och jag

måndag 24 februari 2014

Helgen och agilityträning

Helgen har varit alldeles underbar med spavistelse fredag till lördag. Kom hem till hundarna som varit på två olika ställen, dom började slåss, Atlas kom åt och bet Axis i benet och Axis blev halt... Inte så kul! Det såg riktigt illa ut på lördags kvällen, men på söndagen såg det fint ut, men han haltar fortfarande.. Får se om det går o tävla på lördag.

På söndagen var det dags för agilityträning i BIF hallen, och med tanke på att jag bara hade en frisk hund så¨blev det han som fick träna. Atlas var så klart överlycklig ;) Vi hade byggt upp en agilitybana klass 3 som var riktigt jobbig och springa, men väldigt rolig! Atlas skötte sig så bra! Filade på lite småsaker på banan för att han inte skulle tveka och det gick riktigt bra =) Fick nästan till ett running på balansen på honom ;) så snyggt gjorde han det! Han var faktiskt väldigt duktig med sina kf på träningen!

Jag startade även min fortsättningskurs och det var många duktiga hundar och förare med. Ska bli spännande o följa dom =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar