Mina två svarta...och jag

torsdag 6 februari 2014

Fuck Cancer och träning

I lördags var det dags för vår inofficiella tävling i förmån för Ung cancer. Tidig morgon och många förväntningar! Många av dom hade varit o förberett sent på fredagskvällen, jag jobbade så jag kunde inte vara med :( men självklart hade dom gjort ett strålande jobb!!!! Jag var något irriterad på mig själv på morgonen eftersom jag inte riktigt tänkt steget längre och vi fick därmed planera om dagen något, men det flöt på toppenbra ändå! Alla jobbade på som små arbetsbin och drottningen under dagen var helt klart Sara :) det är framför allt hon som lagt ner sin själ i detta arbetet, det är hon som sett till att detta blev nåt mer än bara en enkel Agilitytävling i förmån för cancer. Hon såg till att detta blev ett event för många fler än bara hundmänniskor och alla var delaktiga i att samla pengar till Ung cancer! Vi samlade in runt 30 000kr under dagen!!!!
Så mycket fantastisk respons från alla fick vi, och det var helt underbart att se så mycket folk där som kom och bara kollade. Jag examinerad Mats som tävlingsledare under dagen, vilket gjorde att jag mest gick runt och kollade så allt flöt på. Det gjorde också att jag kunde kolla på en del som sprang. Och jag var kanske extra blödig i lördags, men jag vet att jag stod och kollade på när Kitty, från Halmstad, sprang med sin BC och tänkte att "shit va häftigt att alla dessa människor här får se sån fantastisk agility på en inofficiell tävling". Det värmde i hjärtat! 
Jag sprang föråkare med Axis i agilityklassen och med Atlas i hoppklassen och måste säga, WOW vad jag är impad av mina hundar just nu! Axis fick köra ag klassen för att träna running i tävlingssituation. Efter balansen var det ganska svårt, dom skulle 180 grader in i en tunnel under balansen, så jag valde att hitta på min egen bana där :) innan balansen gjorde han jättebra ifrån sig, slalom gjorde han sååååå fint :) och balansen satte han så bra så jag bara hade lust o gråta av lycka :)))) sån fin djup bakbensträff!! Önskar jag hade det på film :) däremot glömde jag förvarna honom att vippen kom sen, så han tog sån fart att han flög rätt ut utan att vippen ens rörde sig ;) 
Atlas fick köra hopploppet och han är i så fin form nu!!! Jag sprang som bara den och då lyssnar han så fint på mina signaler!! Åh va kul det ska bli o köra han denna säsongen! 

Kvällen för mig avslutades i Kinnarps Arena och hockey, min andra passion i livet :) Vi fick se när HV krossade Färjestad :) 

Åkte sen hem till mamma för att kolla mello, hon hade dessutom hundarna när jag var på hockey, och eftersom jag skulle träna dagen efter sov jag över där.

På söndagen var det dags för träning. Många var trötta efter lördagens tävling så vi var inte så många, därför bestämde vi att vi skulle slå ihop båda träningarna och köra tre timmar gemensamt. Vi var bara 6 st så mycket träning blev det :)

Agilitybanan var ganska svår, fick köra den i sekvenser med Axis. Mycket nyttigt i träna på, men inte i hel bana ;) allt runt omkring balansen var ganska svårt vilket gjorde att Axis hoppade kf nästan varje gång. Avslutade dock hela träningspasset med att bara bygga upp en rundbana med balans, vipp, hopphinder och tunnel för att göra det enkelt och då kom de fina djupa träffarna tillbaka. Härligt o se att det faktiskt sitter i honom! I övrigt tyckte jag han gjorde bra ifrån sig, lite svårt o lyssna ibland, men det kommer ;) på hoppbanan gjorde han så fina rundor att jag inte hade nåt alls att klaga på :) 
Atlas hade också en riktigt bra träning. Körde mest hoppbanan med honom, vilket han gjorde ursnyggt! Agilitybanan körde vi nån gång och han tar gärna balansen ist för tunnel om de ligger bredvid varandra :) medan Axis är tvärtom ;) är såå nöjd med söndagens träning! 

Två väldigt trötta hundar hade jag hela söndagen sen iaf ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar