Mina två svarta...och jag

söndag 16 februari 2014

Dagens träning

Idag var det dags för veckans agilityträning igen =) Axis var i fokus idag eftersom Atlas tävlade igår.
Anette hade hand om banorna idag och det var två riktigt bra banor. Agilitybanan var enklare, men riktigt bra saker att träna på, bland annat gungan ;) Hoppbanan var svårare, men den kändes svårare under banvandringen än när vi väl sprang och springa fick man ;)

Mittenbana är den vi sprang idag, tagen från Birgitta Hermanssons bibliotek ;)



















Agilitybanan blev det träning på bakombyten, vippen och balansen. Vippen gick sådär till en början, men sen behärskade han sig och gjorde den så fint! Balansen gick också bra, några lite höga träffar, en miss, men överlag bra =) 
Hoppbanan gjorde vi riktigt bra faktiskt =) Blev några missar här och där, men tyckte jag hann väldigt mycket som jag inte trodde. Däremot hade vi problem mellan 18 och 19, han stack in i tunneln hela tiden. Fick till det nån gång, men fick göra bakombyte där och säga back, men han lyssnade inte.. MEN jag är ändå väldigt nöjd med träningen =) Atlas fick köra två varv på hoppbanan också, och jag kan bara säga WOW vilken skillnad! Han jobbar på sååå bra hela tiden, kunde till o med göra bb på en tunnel!!! När hände det sist? Han fick göra gungan med, synd att han inte gör den lika fint på tävling ;) 

Längtar redan till nästa helg och träningen =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar