Mina två svarta...och jag

måndag 17 februari 2014

Tävling Tidaholm

I lördags var det dags för tävling i Tidaholm, min och Atlas första tävling detta året =)

Tidigt som attan åkte vi, jag och Anette. Tre lopp skulle vi springa, två agility och en hoppklass.

Det började med agility. Vid sidan såg banan jättekonstig ut, ganska svår och krånglig, men när man gick banvandring sen och sedan fick springa den så var den riktigt rolig. Atlas gjorde ett sånt fint lopp (som vi naturligtvis inte kom med på film), inget skällande, inga snurrar och inga tveksamheter =) Näst sista hindret var vippen, jag skickade upp honom och sa trampa, han hoppar av på sidan och missar kf, jag hinner tänka skitsamma vi kör, då hoppar han upp på vippen igen och diskar sig =) Men så jäkla nöjd är jag!!!

Andra loppet hade dom bara vänt på banan. Det var ett hinder efter balansen som skulle tas på fel håll, annars var den bara vänd på. Vi börjar loppet bra, det enda är att han återigen hoppar av vippen på sidan (men på filmen ser jag att jag drar oss mot fel tunnelingång), han blir då också tveksam på tunneln. Halva loppet går bra tills vi kommer till balansen och jag klantar mig =) Jag hatar att stå still på banan, speciellt med Atlas eftersom han gärna blir tveksam då. Och eftersom jag är så pass mycket före honom inför balansen så får jag för mig att göra ett blindbyte innan balansen. Jag hamnar på fel sida, försöker rädda situationen genom att få honom att stanna i två av två på position tills jag hunnit göra ett fb, men så fort jag kommit över så sätter han fart o tar hindret rakt fram ist för runt =) Resten är jag nöjd med =)

Hopploppet blev inte som jag hade tänkt mig. Jag var trött, Atlas var trött och den kombinationen är aldrig bra. Jag visste att tunnelingången skulle bli svår, men jag hann inte upp till den och var tvungen att chansa på den svåra ingången. Sen var det många missar, men ändå delar jag kan ta med mig som positiva =) Det jag lever på efter denna tävlingshelg är ändå hans positiva attityd =) Den är förändrad och det är då bara första tävlingen för året =)

Stort grattis till alla andra som fick in fina lopp =) Och ett extra stort grattis till Karin på JBK som tog sitt första cert med Signe!

Film från dagens tävling;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar