Mina två svarta...och jag

söndag 26 januari 2014

Dagens agilityträning

Idag var det inomhusträning igen. O det är verkligen toppen att kunna träna inomhus så här =)

Jag är så himla nöjd med mina hundar idag =) Har jag i o för sig varit varje träning i hallen, men idag så gjorde båda kanon ifrån sig. Det enda är att Axis slarvade mycket i slalom idag... Inte bra! Men men, han har inte kört så mycket slalom på hela vintern.

Atlas fick köra hoppbanan även idag. Vi testade lite olika varianter och båda satt som en smäck =) Han hade verkligen tryck i benen idag och inga tveksamheter alls från honom idag =)
Axis fick köra nån vända på hoppbanan, det enda som han behövde träna på var starten med ett tvingat framförbyte. Han struntade gärna i att gå runt till mig utan vek av och hoppade det från fel håll.

Agilitybanan var en riktigt bra bana att träna på, dels för att det inte var nåt synligt att dra på rätt fram efter balansen, dels för att träna slalom när vi inte ska rätt fram. Han gjorde bra ifrån med sina RC idag, endast ett hopp =) En träff blev riktigt riktigt bra! Slalom funkade inte bra idag, vet ej varför, men han har svårt med tunnel efter (o idag var det dessutom snett efter) och jag släppte säkert honom mentalt i slalom innan han var klar. Annars är jag nöjd med honom! Sara sprang nåt varv med honom, det märktes att han testade på balansen med en ny förare, några hopp blev det men sen satte han det fint =)
Atlas fick också köra ett varv på agilitybanan, han gjorde ett sånt fint varv! Inga tveksamheter alls!

Film från dagen;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar