Mina två svarta...och jag

lördag 4 januari 2014

Träning träning träning

Lördagens trend verkar ha blivit 4 km löpning och agilityträning på min egen bana =) Jag gillar den trenden ;)

Löpningen var jobbig, men agilityträningen gick jättebra! Började med att träna Axis, tränade svängar inför balansen runt en pinne. Sen byggde jag bana/längre kombination och körde Atlas några vändor. Han är så taggad och så duktig =) Men det är svårt o springa här på baksidan när det är så blött, det tycker även Atlas. Men han kämpar på.

Sen var det Axis tur och jag skulle testa bana med balansen. Han började med att vara övertaggad och slarvade jättemycket, jag blev riktigt irriterad och fick göra om början två gånger. Det första jag tänkte då var; "fasen nu kommer han bli osäker på balansen för att jag har varit irriterad på honom". MEN det var han inte =) Han satte en sån JP (jackpott) träff utan dess like! På första skicket!!! Körde några gånger och fick JP träffar varje gång! Sen vände jag på banan och då blev det tyvärr två hopp på balansen, tills jag kom på varför hoppen kom, jag bromsade pga att det stod ett träd i vägen. Ändrade så jag kom förbi trädet och då kom JP träffarna tillbaka och i slutet kunde jag även bromsa för trädet och han fick ändå fina träffar =) Härligt med denna framgång!

Sen körde jag Atlas igen och han har verkligen fina kf på träning nu, jag kan blindbyta och han tar ändå positionen =)

Körde sen kombinationerna igen från båda hållen med JP belöningar på varje håll. Avslutade med svängträning vid pinnen. supernöjd med dagens pass!

Atlas fick avsluta med lite staketträning och runt. Han började med att fuska ;) men skärpte till sig och avslutade fint!

Nästa helg ska vi börja inomhusträningen i BIF hallen. Det ska bli kul =) dessutom har jag chans att träna på en annan balans. Känner att vi verkligen behöver utmana oss nu =) Han har verkligen fått ett enormt självförtroende i RC träningen nu, vilket känns toppen. Hoppas bara att den självsäkerheten finns där på tävling med. Ska genomföra ett pass imon med, hoppas jag kan filma då =) Idag regnade det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar