Mina två svarta...och jag

söndag 12 januari 2014

RC RC RC....

Ja det här med running contacts. Mycket lär man sig, man sliter sitt hår i motgångar och man är överlycklig när det går bra! Hela tiden lär jag mig nåt nytt :)

Är med i en grupp på Facebook om RC och den gruppen är guld värd! Vi peppar varandra, ger varandra tips och hurrar när det går bra.

Idag hade vi ett sånt riktigt dåligt pass. La ut fil. I gruppen och helt plötsligt säger nån att det kan bero på att balansen är kortare än den du brukar träna på. Går ut och mäter den balansen jag har hemma som jag lånat från klubben, och visst är det så! Ca 40 cm kortare var den som jag tränade på idag... Inte konstigt att han inte fick till det! När man inte tror att man kan komma på fler situationer som måste tränas och kan störa så kommer det en till ;) det är detta som är tjusningen med RC ;)

En sak kan jag iaf säga, man lär sig otroligt mycket om sin hund i RC träningen :) o man lär sig mycket som hundtränare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar