Mina två svarta...och jag

söndag 12 januari 2014

Årets första inomhusträning

Idag var det dags för årets första inomhusträning! Så kul var det att få sätta igång. Jag hade hand om banorna idag, tyckte jag fick till dom bra i lagom nivå. En hoppbana, nästan tunnelbana, och en agilitybana, men endast balansen var med.

Såg fram emot RC träningen med Axis i ny miljö och lite tävlingskänsla. Snacka om att jag inte hade behövt se fram emot detta ;) vilken katastrofträning! Han hoppade i stort sett varje skick, sista blev ok och därefter valde jag att sluta. I övrigt var han jätteduktig! Hoppbanan som nästan var som en tunnelbana gjorde han sååååå bra! Han lyssnade så fint och var så fokuserad! Min lilla vissla :)

Atlas var som vanligt supertaggad! Han skötte sig fint, men slarvade en del på kf på balansen så det kändes skönt att få korrigera hans slarv där. Hoppbanan gjorde han som en kung ;) trots alla tunnlar så gick det verkligen så bra! Men han blir fort trött! Måste konditionsträna honom tror jag ;)

Båda hundarna var i tävlingsstämning idag, så det var verkligen perfekt att träna såna saker som inte alltid sitter på tävling. Axis tjuvstartade till och med!!!

Längtar redan till nästa söndag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar