Mina två svarta...och jag

söndag 19 januari 2014

Dagens Agilityträning

Idag var det dags för inomhusträning igen, o shit va kul det är!!! Jag hade hand om banorna idag igen och de vi hade var;


Banan med balansen hade jag ändrat lite, hade lagt den böjda tunneln mer rakt efter balansen för att inte göra det för svårt i vår RC träning. 

Axis fick även idag börja på agilitybanan. Märkte redan från början att stegen på balansen var bättre, han fick inga klockrena träffar på kf, några hopp till och med, men uppmuntrade honom för att han sprang och hade separerade bakben. Till slut fick han till några riktigt riktigt fina och djupa träffar :) är så glad att han får till det så pass fort ändå. Det visar att vi har kommit långt i vår träning! 
Atlas fick inte köra agilitybanan alls, eftersom jag vill fokusera på Axis där.

Hoppbanan fick Atlas börja på. Han var såååå duktig och så taggad :) enda stället vi fick lite problem på var när han skulle in i 12an. Där tvekade han till en början, men fick till den bra till slut med. Han driver på så fint på tunnlar och hopphinder just nu. Driver jag på så driver han på :)
Axis fick köra den nån vända med, men han blev väldigt trött! Hade svårt o lyssna och drog på hopphinder om han inte skulle ta. Men är ändå nöjd med honom :)

Är väldigt nöjd med hela träningen idag. Bra övningar och bra med tid. Älskar att kunna träna inomhus, även om det bara blir en gång i veckan :) 

Här kommer en liten film från dagen. Blir bara på Axis eftersom det är balansen jag vill ha på film :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar