Mina två svarta...och jag

söndag 5 januari 2014

Mål 2014

Jaha, då har jag funderat ett tag på våra mål för 2014 =) Ska se om jag kan hålla bättre koll på dom under 2014 än jag gjorde under 2013 ;)

Jag
Jag börjar med mig själv även denna gången, ego som jag är ;)


  • Jag ska under 2014 nå min målvikt! Ett jättestort mål, jag vet! Men jag är villig att försöka. Det är en vikt som jag förmodligen inte sett på mig själv sen högstadiet ;) 
  • Jag ska fortsätta utmana mig själv mentalt både i agilityn och personligt, genom att bland annat ställa upp på landslagsuttagningen. 
  • Jag ska fortsätta löpträna
Atlas

Agility
  • Vi ska satsa mot SM 2015. Vi kanske inte tar oss dit, men vi ska göra ett riktigt bra försök!
  • Vi ska öka vår statistik på nollade lopp
  • Våga ösa på mer på banan.
  • Ställa upp på en av landslagsuttagningarna
Lydnad
  • Starta LK2
Axis

Agility
  • Ta oss upp i klass 3 i båda klasserna
  • Ställa upp på EO uttagningen (om han tar sig upp i Ag2)
  • Vara med i u-teamet igen
  • Få RC att fungera på tävling
Lydnad
  • Lägga upp en plan för inlärning av LK1 momenten
  • påbörja inlärningen av alla moment i LK 1
  • Kunna hälften av momenten bra
Utställning
  • Bli champion
Ja när jag nu läser allt så känns det som jag har stora mål under 2014. Jag har insett att jag måste våga sätta stora mål igen och våga utmana mig själv. Jag kommer inte tävla ihjäl mig för att nå målen, för jag vet att det inte hjälper. Jag kommer försöka hålla ett lagom tempo, med en paus nån gång mitt på året. Jag vet att jag själv behöver det mentalt =) Har bestämt mig för att ha minst en helg i månaden helt tävlingsfri. Om det så innebär att jag väljer bort en stor tävling. Det är inte helt lätt att balansera två hundars tävlande när de är i 3 olika klasser, därför hoppas jag verkligen att jag och Axis plockar sista pinnen i början av säsongen. Men jag ska inte fokusera på den för då blir det bara pannkaka, målet är att han ska ta kf på balansen, vilket det i nuläget känns som det är fullt möjligt =)

Avslutar med en film från dagens träning =)

Och en bild på mitt fina trassel =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar