Mina två svarta...och jag

onsdag 6 juni 2012

Träning

Idag har jag nog genomfört årets sämsta träning =( Med facit i hand skulle jag stannat hemma. Konflikten började på promenaden innan träningen och fortsatte under träningen. Kände att jag var irriterad mest hela tiden. Dessutom bet Atlas sig i tungan när jag drog till i kopplet för att han betedde sig som en idiot, så han blödde som bara den ur munnen. Detta gjorde att jag konstant gick med dåligt samvete för det och mitt dåliga humör..

Axis
Tränade däcket med honom. Han kan det bättre när han är på min vänstersida, men han kommer väl lära sig det till slut.
Försökte mig på att träna running idag, men plankan som var på klubben var alldeles för smal så jag la ner det ganska snabbt.
Tränade slalom och han är verkligen duktig på det. Söker ingångarna fint, men har kommit på att jag ska köpa mig egna bågar istället. Jag tränar alldeles för lite på klubben för att detta ska bli bra i långa loppet.
Tränade lite staket med två hopphinder och av någon anledning fick han för sig att krypa under andra hindret??? Fattar inte varför!?!
Tränade dolda tunnelingångar med och det funkade riktigt bra!

Atlas
Atlas fick enbart träna slalom idag. Han fick faktiskt träna med bågar idag, det fick honom att tänka till lite på ingångarna. Men när han inte orkar tänka mer så trycker han sig in bland bågarna och tar den ingång han tycker är bäst. Varför inte ta den smidigaste? Den öppna? Men han gjorde några riktigt bra ingångar. Tyvärr blödde han mycket ur munnen så det var inte roligt att träna honom när det såg ut som jag hade yxmördat någon och att han skulle förblöda... Försökte få honom och lugna ner sig lite, men han blir så otroligt taggad när jag tränat Axis innan.

Åkte hem med den kassaste känslan någonsin. Blir arg på mig själv att jag tillåter mig att vara arg och irriterad under ett träningspass. Mina hundar ligger iaf trötta och nöjda nu så dom har väl förlåtit mig =)

Rastgården till hundarna kom upp idag med =) Riktigt bra blev det, nu ska hundarna lära sig att det är ok att vara där med trots att jag är på framsidan ;o)

Hundarna i rastgården


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar