Mina två svarta...och jag

tisdag 19 juni 2012

Atlas träning

Atlas är hur underbar som helst att träna just nu =) Han ger allt på träning! Jag håller just nu på att träna slalom och ingångar där. Går sådär, men allt kan ju inte komma på en gång. Hans tunnlar är fantastiska nu, ingen tvekan alls.

Jag tränade kontaktfält med honom på balansen när vi var i Habo. Nu vet jag hur jag ska få upp intensiteten på hans kf på träning, samma intensitet som på tävling. Jag kör balansen flera gånger i rad med ett hinder emellan. Då blir han helt galen, nästan så han gör fel och det är bra. För då kan jag verkligen träna som om det vore tävling.  Nu när han gör kf så himla bra på tävling så vill jag kunna utmana honom på träning så dom blir ännu bättre. Det känner jag verkligen att jag kan göra nu.

Kommer jobba en del på det nu inför Kanonsabotören. Kommer inte träna så intensivt, utan mer fokusera på det som vi måste. Inte träna i onödan. Känner att jag och Atlas är trygga med varandra och därför inte behöver tokträna hela tiden. Känns bra =)

Kommer dock jobba med det mentala en del inför tävlingarna nu i sommar. Det är ett måste för mig =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar