Mina två svarta...och jag

måndag 25 juni 2012

Grattis finaste Atlas!

Idag för exakt 5 år sedan föddes en stor liten krabat som fick namnet Atlas. Han fick smeknamnet Svullo eftersom han var störst i kullen =) Han fastnade på vägen ut ur mamma Snotrans mage så det höll inte på att födas nån Atlas alls.

Uppfödare Ewa hade valt ut Svullo till mig, men jag skulle ju inte ha nån hund?! Idag är jag så tacksam för att hon valde ut honom åt mig och att han dessutom blev kvar till sist. Idag har han bott hos mig i 5 år (minus 9 veckor) och varje dag är och har varit fantastisk med honom. Från dag ett har jag och Atlas haft ett band som inte går att beskriva. Varje gång vi är ifrån varandra så längtar vi båda två som galningar. Det finns få ställen där Atlas kan helt slappna av när jag är iväg.

Han har varit en lättlärd hund men svårtränad =) o herregud vad jag har lärt mig mycket av denna underbara trasselsudd!

Tack underbara Ewa för att jag fick köpa honom av dig!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar