Mina två svarta...och jag

onsdag 6 juni 2012

Rabiesvaccin och massage

Igår var jag i Jönköping med hundarna. Axis fick sitt rabiesvaccin uppdaterat och sedan åkte vi en sväng till Carina. Jag har tyckt att det är lite konstigt att Atlas har rivit så mycket, han brukar inte göra det, så jag ville att han skulle få en ordentlig genomgång nu när vi har en månads uppehåll från tävlandet. Carina kände igenom honom och kände att han var stel i bakdelen. Ingen sträckning, men väldigt stel och han reagerade lite när hon tryckte där. Sen fick han lite el behandling på insidan av låren och sedan en ordentlig massage. Han älskar massagen! Han njuter riktigt av den, men måste protestera lite emellanåt ;o)

Nöjda åkte vi hem med en extrahund, Bimbo. Carina ska med landslaget i lure coursing till EM nu i några dagar. Hon följer med som massör så därför får Bimbo vara hos oss, till grabbarnas förtjusning ;o)

Nu hoppas vi att Atlas håller sig fräsch i kroppen tills sommarens tävlingar. Nu märker man hur viktigt det är att kolla sin tävlingshund regelbundet! Jag kollade honom innan säsongen satte igång ordentligt, men bra att kolla i mitten med. Så glöm inte bort det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar