Mina två svarta...och jag

torsdag 14 juni 2012

Träning hos Jenny

Igår var vi, jag och Anette, hos Jenny igen. Det känns som den senaste månaden har gått alldeles för fort ;o) Vi hade ett riktigt bra träningspass hos Jenny igår. Vi hade önskat svåra slalomingångar på schemat, gärna 90 graders, och det fick vi ;o)
Vi fick köra två olika hoppbanor med hundarna och det var bra och utmanande banor.

Atlas
Atlas är en guldklimp för tillfället i både träning och tävling. Synd att jag ska snurra till det ibland ;o) Vi fick träna mycket staket av olika varianter under båda banorna. Jag vet även nu hur jag ska tänka i slalomdelen när det kommer riktigt svåra ingångar. Jag siktar helt enkel mot första pinnen tills han kommit in i slalom ordentligt.
S-kurvan fungerade riktigt bra nu, både för mig och Atlas. Måste dock komma ihåg att riktigt mig mer framåt istället för bort från hindret när jag ska fortsätta fram.
Atlas tunnlar är så sjukt bra just nu, till och med Jenny blev lite imponerad ;o)
Hans svängar är ju dock helt katastrof! Jenny tyckte att några var bra för att vara honom, men dom är ju verkligen inte bra =) Han satsar full ut när han hoppar, inte en tanke på att han ska svänga trots att jag ger svängsignaler.
Jag måste även träna på att Atlas ska ta hinder även om jag står vänd med ryggen mot det.

Axis
Axis var också sjukt duktig igår, det är han ju alltid, men jag blir så imponerad varje gång! Han måste fortsätta träna hindersuget, att ta det hinder som kommer framför honom.
S-kurvan klarade även han bra idag. Vi måste även tränapå att han ska kunna hoppa hinder som kommer parallellt med han när han springer. Han klarade det nån gång, men måste tränas mer på och från alla håll.
Jag måste träna mer si och så träning med honom där han ska följa min hand oavsett i vilken position jag står i. Framför allt när jag står med ryggen mot hindret.
Jag ska träna blindbyten med honom i samband med att jag tränar hindersug. Även med Axis ska jag träna staketsituationer.

Det är bra att ha Jenny som påminner en om saker i träningen hela tiden. Hon påminner mig konstant att jag inte ska ha bråttom, att Axis faktiskt inte är så gammal och att han inte ens har börjat tävla än! Han ska inte kunna allt än =)

Ser väldigt mycket fram emot sommarkursen för Jenny och Zeljko nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar