Mina två svarta...och jag

onsdag 11 juli 2012

Våra senaste veckor - semester

Våra senaste veckor har varit hektiska, därför den dåliga uppdateringen. Jag har semester nu och är inne på min andra vecka. Just nu tycker jag att det är ganska skönt, men jag är en person som tycker att ledighet är jobbigt till en början.. Jag hinner tänka alldeles för mycket och när jag tänker för mycket blir mitt liv bara jobbigt. Jag älskar mitt liv, men ibland blir det ensamt och det är när jag är ledig som det är mest påtagligt. Speciellt under sådana här perioder när alla är iväg på semestrar och ingen är hemma samt nu när jag bor så långt från mina kompisar i Jönköping.

Nu har jag dock kommit in i ledigheten lite grann och tycker det är ganska skönt att sitta i min pyjamas till kl 3 på eftermiddagen och sedan starta dagen med lite småplock och träning =) Dagarna blir dock ganska korta. Hundarna klarar sig med att springa på tomten eller vara i rastgården =) Denna veckan har verkligen varit slapp. I måndags var jag iväg en sväng med syster och plockade jordgubbar och sedan umgicks med henne en stund hemma hos dom. På kvällen klippte jag gräset och hade mig eftersom jag visste att det skulle bli regn resten av veckan.
Igår, tisdag, så sov jag till kl 10, satt och glodde på tv till halv 4, hoppade ur pyjamasen och städade städskrubben i köket. Sedan åkte jag till Smålandsstenar BK och tränade med Atlas. Inlägg om den träningen kommer en annan dag ;)
Idag har jag inte gjort mycket heller. Det är blivit två rejäla promenader med hundarna. Jag hade tänkt åka till gymmet, men orkade inte. Det blir imorgon istället =) Blev en början på städning i gästrummet, är inte klar än men snart...

Sedan två veckor tillbaka har jag varit hundvakt åt en aussie som heter Chili, hon åkte hem idag. Hon är från Carinas uppfödning och bor hos en familj i Bankeryd. Axis och hon har haft jättekul. Tyvärr har det blivit lite gruff mellan Atlas och Axis och de har slagits rejält vid ett tillfälle. Det är som att ha backat tillbaka bandet när Axis kom till Sverige. Han är så osäker igen på Atlas och andra hundar. Så tråkigt =( Jag hoppas dock att det blir bättre igen.

Vi har tävlat två helger och gått en två dagars kurs för Jenny och Zeljko =) Vi har varit vid havet i Falkenberg och hundarna har sprungit och lekt på stranden. Jag har bott i pappa och Liz stuga när jag har varit på kurs. Det är underbart att få spendera några vid havet! Önskar jag kunde göra det mer...














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar