Mina två svarta...och jag

onsdag 11 juli 2012

Åtvidaberg och Kanonsabotören

Nu är det snart två veckor sedan vi var i Åtvidaberg, men insåg att jag inte ens uppdaterat om den helgen. Det var en helg som jag är ganska nöjd med. Vi åkte upp på fredagen, jag och Felicia, med husvagn och alla hundar. Hade även en extrahund, Chili, med mig som jag varit hundvakt åt i två veckor.

Lördagen bjöd på sovmorgon eftersom jag inte skulle ha mina starter förren på eftermiddagen. Jag och Atlas laddade upp med att vara i husvagnen, ta lite promenader samt kolla lite på de andra som startade. Jag startade med agilityklass 3 och det var en bana som inte kändes allt för svår. Det var några sekvenser som var lite luriga med hinder som stod nära varandra, men vi löste det bra. Atlas var superladdad och gjorde en rejäl tjuvstart vilket sen ledde till att han hoppade kf på balansen tyvärr. Jag tog tillbaka honom och diskade honom, men jag var riktigt nöjd med loppet och vi var nollade fram tills dess. 
Därefter var det hoppklassen och det var en riktig springbana, en sån springbana som inte allas passar oss. Jag gjorde ett riktigt dåligt lopp och Atlas var alldeles för fäst på mig. Vi diskade oss med tre vägringar och jag gick i mål riktigt missnöjd.

På kvällen samlades vi alla och käkade ihop och satt o pratade, så trevligt =) Hundarna fick bada på kvällen för att det var så varmt för dom. Atlas älskade det =)

Söndagen bjöd också på sovmorgon. Starterna var vid samma tid ungefär och vi startade med agilityn även här. Det var en ganska klurig bana på söndagen, men kände mig lugn inför starten. Tyvärr tryckte jag honom för långt upp på slalom, vilket gjorde att han tog ett hinder bredvid och vi blev diskade. Annars klarade vi dom svåra delarna bra. JAg var nöjd med loppet och framför allt min egen känsla. 
Hopploppet sen var en bana som verkligen kändes som att den passade oss. Det var spring men ändå tekniskt svårt. Vi gjorde ett riktigt bra lopp på bra tid, men tyvärr rev han ett hinder så vi fick 5 fel =( 

Det jag är nöjd med denna helgen är Atlas slalom, han har verkligen skött slalom riktigt snyggt denna helgen. Jag är även nöjd med min känsla och inställning i klass 3 loppen även om det resulterade i disk båda dagarna. 

Som vanligt en mycket trevlig helg i övrigt =) Jag älskar Kanonsabotören! Köpte mig en ny kamera som jag sedan inte kunde använda för att den jävla försäljaren gav mig fel minneskort... Så Felicia fick filma mina lopp, alla lopp utom sista hopploppet fick hon med så jag kommer lägga upp filmer på klass 3 loppen iaf här. Klass 2 loppet på lördagen vill jag inte ens visa så dåligt var det..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar