Mina två svarta...och jag

söndag 22 april 2012

Tävling i Varberg

Ja Varberg har ju varit en tävling där vi lyckats innan, så varför släppa det konceptet ;o) Första agilitypinnen i klass 1 togs i Varberg och nu även den första i klass 2.

Helgen började väl inte toppenbra när förkylningen kröp fram med dunder och brak. Jag kände mig rätt hängig i morse när jag vaknade, men lite alvedon och nässpray gjorde susen.

Första agilityklassen kändes ganska ok. Hade en bra plan, det enda som oroade mig var a:et eftersom det var en ganska snäv sväng efter till slalom. Atlas starka sida är ju inte a:et och definitivt inte att svänga efter. När jag hade gått banan så insåg jag att det inte var riktigt så snävt som det först såg ut, men tillräckligt ändå. Han satt fint i starten och allt gick bra tills efter a:et. Jag sneglar alltid på domaren när Atlas tar a:et och när jag ser att hon inte visar fel så blir jag supernervös. Detta får ju inte hända! Detta innebar att jag började bli orkeslös i benen, vilket jag redan var innan av förkylningen, men det blev inte bättre. Jag kämpade mig igenom banan och Atlas jobbade bra. Det var långt ifrån ett klockrent lopp, men vi gick i mål nollad och tog ledningen =) Ledningen höll vi hela vägen och vann med 5,5 sekunder före tvåan. Så duktig han var!

Hopploppet efter kändes som en kul bana. Tyvärr rev han första hindret och kort därefter diskade vi oss eftersom jag gjorde ett oplanerat bakombyte som gjorde att han svängde (precis som han skulle) och då tog fel hinder. Annars är jag riktigt nöjd med det loppet. Han satt kvar i starten och han gjorde faktiskt riktigt bra svängar.

Andra agilitybanan kändes svårare än första. Det svåraste var att efter a:et skulle dom 180 grader tillbaka, dessutom så kunde hunden inte komma för långt efter a:et för då hamnade dom under balansen. Så mitt dilemma var att få honom ta kf men samtidigt svänga snävt efter. Som tur var så hade dom a:et på uppvärmningsbanan så inför båda ag loppen så tränade jag där. Fick till a:et riktigt bra där och bestämde mig för att köra så. Är faktiskt nöjd över det loppet. Det blev nån miss inför a:et men det rättade vi till ;o) Gick i mål nollade och tog ledningen. Det är nervöst o vänta till slutet, men sen var det vi som tog vinsten i denna klassen med =) Så stolt!

Sista hoppklassen var en riktig springbana med några klurigheter. Hade dock en bra plan och jag kände inte att banan kändes omöjlig att hänga med honom på. Tyvärr valde han att gå ur slalom innan sista porten när jag gjorde blindbyte så jag fortsatte. Resten av banan flöt på riktigt bra och jag var till o med före honom i mål på en raksträcka i slutet =)

Är så nöjd med dagen så ni anar inte. Nu har vi två pinnar i varje och det känns overkligt att ligga jämnt med pinnarna. Jag som kände för ett tag sen att det kändes otroligt långt borta med ag pinnarna, sitter nu med 2!!  Dessutom höjd ju självförtroendet i ag klasserna, jag vet att vi kan! Imorgon blir det Njurdung och då kör vi gärnet igen.

Även om vi inte gjorde kanonlopp idag så tog vi två vinster och det är skönt! Jag älskar min galna puli över allt annat! Min älskade stjärna!

Lilla Axis har ju också varit med. Han sköter sig exemplariskt på tävling. Han ligger snällt i sin bur tyst och sover. Passade på att träna honom lite på framhoppningsbanan för att få lite störning. O shit va bra den hunden är! Jag blir så imponerad varje gång. Så duktig och vilka tajta svängar. Ska bli kul o se honom utvecklas! Min stjärna <3














Bilderna tagna av; Anna Lindberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar