Mina två svarta...och jag

fredag 6 april 2012

Gåsahoppet dag 1

Laddade upp inför tävlingen genom att åka till kära syster i Halmstad för frukost och promenad vid havet =) Underbart! Kunde inte bli bättre!

Dagens resultat har väl varit både ris och ros. En disk och en nolla. Disken i agilityklassen där han smet framför mina fötter och tog fel hinder. Sen diskade vi oss nog 20 gånger till under banan ;o) Jag är nöjd med att kf satt iaf. Alla kf satt faktiskt denna gången, äntligen! Känns bra inför morgondagen. Han satt även fint i starten =) I övrigt var det ett riktigt katastroflopp. Riktigt dåligt var det.. Men det var en rolig bana.

Nollan var i hopploppet. Tyvärr missade vi pinnen med 60 hundradelar... Vi förlorade en massa tid på vissa ställen. Jenny kollade loppet och sa att jag bromsar på de ställen jag inte tror att jag hinner. Så nu skulle vi börja löpträna ;o) Jag vet att nollorna är sköna och sätta, vi har nollat alla hopplopp under denna säsongen, men det blir en besvikelse när det är andra gången på rad man missar pinnen för att man inte var tillräckligt snabb. Och det är surt! Kunde inte riktigt glädjas åt min nolla en stund efter resultatet hade kommit, men har släppt det nu =) Samtidigt vill jag ju inte upp i trean om vi inte är redo, vilket vi uppenbarligen inte är om vi inte tar pinnarna. Detta är bra konkurrens som finns här. Samtidigt vet jag att vi hade kunnat plocka de 2 sekundrarna som låg efter 1an om vi bara hade haft raka linjer hela vägen. Men det är dom icke raka linjerna som gör att vi förlorar. Fan fan fan.

Atlas har dock gett gärnet idag och han har skött sig riktigt bra. Jag älskar min trasselsudd =) Axis trodde nog han hade hamnat i himlen när han såg alla människor =) För alla människor är väl i Nils Holgesson hallen för att hälsa på Axis eller? Han tror det iaf ;o) Blir lite jobbigt när det är fullt med folk överallt!

Nu ska det sovas så vi är utvilade och laddade inför morgondagen! Tack Elin med sällskap för en trevlig kväll och pratstund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar