Mina två svarta...och jag

måndag 16 april 2012

Helgen

I helgen har vi varit i Jönköping för jag har haft kurs på JBK. Riktigt kul var det att få ha dom och dom utvecklades bra på bara 2 dagar. Alla parter var riktigt trötta på söndagen så vi slutade redan vid lunch.

Jag har hunnit träna hundarna lite med när jag har varit på klubben. Atlas är underbar att träna när jag har kört Axis innan =) Det är riktigt bra tryck i dom små benen. Atlas kf var riktigt bra på träningen, oavsett balans, a:et eller vippen. Kul och se att han faktiskt kan =) Det känns bra inför helgen!
Axis är riktigt duktig på träning nu, jag måste nog göra kombinationerna lite svårare. Han klarar back och sväng på hoppen oavsett om det är ett framförbyte eller bakombyte jag gör. Bakombyten i tunnlar klarar kan galant. Hans slalom är också riktigt bra, ibland missar han sista när han blir för ivrig. Hade bågarna ganska lågt i helgen, men det gjorde honom inget. Nu kan jag även pressa honom ganska hårt framåt genom att vara långt före honom, men han gör klart slalom ändå. Klarade även att vara långt ifrån slalom och flytta mig i sidled.

Hundarna har inte riktigt kunnat slappna av i helgen, eller Atlas har iaf inte kunnat det. Ingen av dom har ätit särskilt bra, så när vi kom hem igår så vräkte dom i sig i mat och sedan däckade båda två i soffan och på golvet =)

Axis börjar även bli en stor pojke nu, han lyfte på benet för första gången igår =) Kanske för att det var snygga tjejer i närheten? För idag gör han det inte =)

Filmer kommer från helgen i Skåne, kan inte hitta sladden till att föra över filmerna till datorn från kameran bara ;o)


















En trött Atlas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar