Mina två svarta...och jag

söndag 22 april 2012

Tävling i Njudung

Idag bar det av mot Njudung och klockan ringde kl 5 imorse.. Det är så man undrar vad man håller på med?? Ja vad kan man säga om dagen, inga resultat att skryta med. Så här i efterhand så hade det varit bättre att stanna hemma. Men det var ju trevligt att träffa så många kända ansikten iaf =)

Agilitybanan var inte helt enkel, men med lite fart i benen skulle den inte vara omöjlig. Som tur väl var så hade jag ganska mycket spring i benen ;o) Loppet gick riktigt bra, men Atlas hade nog lite känningar i benen så han rev 2 hinder. Dessutom blev det lite missförstånd mellan mig o Atlas när vi skulle till slalom. Slalom och balansen låg väldigt nära varandra, jämsides. När han hade sprungit balansen så skulle han ta ett hopp 90 grader till höger och sedan tillbaka till slalom. Jag gjorde ett framförbyte och tänkte inte på att jag tryckte honom mot balansen. Men jag sa slalom flera gånger så Atlas reagerade själv och kom mot slalom, men missade ingången då. Kom i mål med 15 fel och det blev en 6:e plats.

Efter den klassen blev det en låååång väntan, närmare bestämt 6 timmar. Det blev inget bra... Både jag och Atlas var trötta efter gårdagen, vilket resulterade i en väldigt övertrött Atlas =) Hoppbanan var väldigt snurrig.. Men vi diskade oss ganska tidigt för Atlas vägrade gå in i tunnlar, han visste inte var hopp var, han missade ingången i slalom... Till slut fick jag ta tag i honom och säga att han skulle lugna ner sig, då gick det bättre efter det. Men loppet var katastrof.

Vet nu i efterhand att skulle jag ha två sådana här dagar till så måste jag skippa andra dagen. Det hade funkat om hoppklassen hade kommit tajt inpå agilityklassen. Men planeringen idag var riktigt dålig! Medium klass 2 ag gick som andra klass och medium klass 2 hopp gick sist. Kan inte fatta hur man kan planera så... En sak om man är i två olika klasser, då får man räkna med det, men inte när man är i samma klass.. Hade jag bara haft denna dagen eller om vi hade varit hemma tidigt igår så hade det kanske gått, men inte med detta i bakgrunden.

Stolt är jag över min älskade trasselsudd iaf =) Nu blir det vila för oss i veckan och sedan ladda för Tranås nästa helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar