Mina två svarta...och jag

måndag 5 mars 2012

Våren börjar kännas verklig!

Igår åkte vi till Smålandsstenars BK och tränade lite agility. Det är då våren verkligen börjar kännas, när man kan träna ute =)

Jag började träna Atlas en stund. Körde igenom honom på kf på balansen och aet. Balansen är så bra att jag verkligen inte har nåt att klaga på =) Aet däremot är en huvudbry som heter duga. Jag vet inte riktigt hur jag ska få 100% på det.. Jag tror att jag får diskutera problemet med Jenny och så får vi se hur jag ska jobba med det..

Sen tränade jag Axis. Började med slalom. Först var han riktigt dryg och skällde en massa, lite okoncentrerat med alla hundar omkring. Han får även för sig mitt i träningen att han ska springa efter stackars Hilda (BC) när hon kör agility, men då blev jag väldigt arg!!! Sen var han lugn. Körde lite Back och Sväng också. HAn är riktigt duktig på både slalom och svängarna. Måste se till att få till lite tätare träningar nu så vi går framåt.

Därefter blev det en promenad med Claudia och därefter lite mer träning. Efter promenaden var det Axis som fick träna igen. Tränade svängar och slalom igen, men hade lagt till en tunnel när jag tränade svängar. Slalomet sitter riktigt bra, så pass att jag nog kan lägga till 4 pinnar. Har inte tränat slalom jättemycket, kört 3 pass med igår, men han kan 4 pinnar oavsett om jag springer före, gör bb, blindbyten, olika vinklar till ingången. Så det kan bli nåt mer pass med 4 pinnar men jag ska nog lägga till 4 pinnar till sen.

Har nu äntligen fått hem mina hopphinder så det kanske blir lite fler träningspass här hemma under veckan =)

Ha en underbar vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar