Mina två svarta...och jag

söndag 18 mars 2012

Fullspäckad vecka och feltränad hund

Veckan har verkligen gått i ett! Jag har inte riktigt fått till dom träningspassen som jag hade önskat. Det har blivit en hel del annat istället. Har hållt på lite i trädgården och sedan har det blivit en del hockey med Beni =) Två matcher har vi hunnit med den här veckan. Är det slutspel så är det ;o)

Har fortsatt jobba på stjärnan med Axis. Han är riktigt duktig på den. Idag gjorde han båda varven klockrent och jag flyttade ut hindrena lite till så att det blev mer luft mellan varje hinder. Han klarade båda varven bra.

Atlas fick träna flippen idag. Shit va bra han gör den =) Jag blir helt imponerad av att han fixar den så bra, han är verkligen enkel när det kommer till sådana saker. Det får jag mig att fundera på om hans konstigheter beror på att jag har tränat honom fel som ung... Jag började inte hos Jenny förrän han var över 2 år.. Det var ju då vi började få rätsida på en del olater som han hade. En del av dom har vi inte lyckats få bort helt och jag tror det beror på att jag tränade fel från början. Tänk vad bra allt hade blivit om jag hade haft Jenny från början med Atlas med =)

Nästa vecka blir fullspäckad den med. Jobbar kväll både måndag och tisdag. Måndagen åker vi på hockey och tisdagen på laserdome =) Blir Jönköping nån mer gång under veckan med, möte inför tävlingen på Huskvarna Hundklubb. Snart sätter tävlingarna igång på allvar =) Ser fram emot det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar