Mina två svarta...och jag

måndag 12 mars 2012

Träning

Idag blev det ett kort agilitypass med hundarna i trädgården =) Axis fick träna stjärnan och han är duktig! Jag kunde till och med flytta ut spetshindret lite grann, men det märks att han har lättare för högervarv än vänstervarv ;o) Men samtidigt så tänker han till när han gör fel och är han inte för trött så gör han rätt andra gången. Jag la även till ett hinder så att när han hade kört stjärnan så fick han ta ett hinder till och köra tajta svängar på det. Jätteduktig är han verkligen!

Atlas fick köra samma sak och han var riktigt taggad =) Min lilla trasselsudd är som ett yrväder ;o) Han är underbar att köra agility med! Axis kommer bli en fantastisk hund i agilityn med när han är klar. Axis är underbar att jobba med. Han, till skillnad från Atlas, tänker verkligen när han jobbar. När han gör en ny sak så kan han verka helt borta och förvirrad, men när han får pausa en stund så kan han det nästa pass. Då får Axis chans att smälta det. Det är både härligt och lite farligt, lätt att man går för fort fram.

Nu är det ju ljust fram till halv 7-7 så jag ska försöka få till några pass här i veckan efter jobbet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar