Mina två svarta...och jag

måndag 5 mars 2012

Running contacts seminarie dag 2 med filmklipp

I fredags var det dags för dag 2 på seminariet. Jag, Atlas och Axis hade laddat upp genom att spendera dagen innan i Halmstad med käraste syster. Det blev promenad utmed havet, vilket var underbart!

Vi kom till Lotushallen vid 9 tiden och satte igång att träna target på en gång. Axis hade fullt sjå att hålla koll på allt runt omkring så det blev inget bra första pass. Han skällde mest, men fick till några omgångar med targeten. Vi tränade enbart med target denna omgång att de skulle söka sig dit och sedan vidare till belöningen. När alla hade gjort det skulle vi köra lite raka uppfarten på balansen och sedan handling. Jenny gjorde Olga uppmärksam på att Axis enbart gjort enstaka hinder innan och lite glad var jag att jag slapp banan ;o) Den var riktigt svår! Jag fick köra några framåtsändande med Axis samt lite småkombinationer med hopp o tunnel. Han var riktigt duktig =) Både jag och Jenny var imponerade =)

På eftermiddagen var det dags för kf igen och denna gången hade han samlat sig lite och genomförde ett riktigt bra pass. Han visade att han hade fattat targeten och gjorde hinder-taget riktigt bra =) Vi gjorde några hopp-taget och sedan tunnel-taget. Båda gick bra. Sen blev han lite trött och fick vila, men innan vi åkte hem hann vi med lite till och han avslutade med en riktigt bra bounce på tageten =) Han är en mycket smart hund och Olga gillade honom jättemycket! Hon tyckte han var en smart och trevlig hund =)

Är mycket nöjd efter denna dagen och känner mig otroligt peppad att få träna running nu =) Bjuder på ett kort filmklipp från dagen.


5 kommentarer:

  1. Härlig din lille kroat är! Ni kommer bli farliga på banan :) Ser spännande ut med target-träningen. När du har ork och lust får du gärna blogga och utveckla metoden lite, hur tanken är *nyfiken* ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad fin han ser ut! Han har riktigt långt härligt steg. ska bli otroligt spännande att följa honom!

    SvaraRadera
  3. Ska försöka utveckla den lite mer i ett annat blogginlägg =)

    Tack! Ja han känns väldigt fin i träningen. På kursen fick han göra en hel del som han aldrig gjort innan =)

    SvaraRadera
  4. Fy fasen vad cool han e! Ni år ett häftigt gäng ni är, du, Atlas och lille Axis ;)
    Önskar er all lycka!

    SvaraRadera
  5. VILKET häftigt gäng... Gick visst lite snabbt över tangenterna...

    SvaraRadera