Mina två svarta...och jag

lördag 24 mars 2012

Jag älskar mitt liv!

Nu har jag börjat landa. Allt är fortfarande inte uppackat o jag har en massa projekt i huset som ska göras, men landat har jag gjort. Har haft en månad nu när jag inte haft nåt inplanerat på helgerna, vilket har varit skönt :) har då hunnit med att städa lägenheten i norrahammar samt åka på hockey en massa o även tränat hundarna. Jag har haft tid o ork att gå långa promenader i skogen för mig själv. Älskar det :) för det första är det avkopplande att gå själv o sen är Atlas ganska jobbig när man går med andra hundar, speciellt när han inte tycker om den hunden man går med. När jag har gått där i skogen så har det verkligen slagit mig, jag älskar mitt liv just nu :) mitt liv är långt ifrån perfekt o det finns dagar då jag inte gillar mitt liv särskilt mycket heller. Det gör väl i stort sett alla nån gång ;o) Men i det stora hela älskar jag mitt liv.

När jag tänker tillbaka på hur det var för ett och ett halvt år sen så inser jag ännu mer hur tacksam jag är över mitt liv idag. För ett och ett halvt år sedan var jag arbetslös o jag önskar inte min värsta fiende det livet jag hade då. Så dåligt som jag mådde när jag var arbetslös vill jag aldrig känna igen. Jag kan fortfarande få tårar i ögonen när jag tänker tillbaka på den tiden... Jag säger bara tack o lov att jag hade Atlas! Utan honom hade jag gått under. Tack o lov för alla mina underbara vänner som fanns där för mig! Jag kan sakna dom nåt fruktansvärt nu när jag har flyttat!! Men jag vet ju att de alltid finns där =)

Samtidigt är jag så tacksam för det jobbet jag har idag. Jag älskar mitt jobb o varje dag är det roligt att gå dit. Jag har fantastiska kollegor på jobbet som jag inte enbart kan kalla kollegor utan även riktigt goda vänner! Jag är så glad att dom har en plats i mitt liv. Är jag borta från jobbet så känner jag att jag är saknad, och det klart att man blir glad över det =)

Jag bor i ett hus nu som jag älskar. Jag har drömt om ett eget hus så länge att jag knappt kan fatta att det är mitt. Jag ler varje gång jag tittar på det o inser att det är mitt! Jag har funnit en balans i livet som jag inte har haft innan. Jag känner mig inte stressad över nåt egentligen utan tar mitt liv som det kommer. Hundarna är i balans och dom har från första dagen landat i sig själva och tagit sig an sitt nya hem. De är väldigt tillfreds och avslappnade hemma.

Denna helgen är jag i Jönköping och gottar mig =) Kommer med en uppdatering efter helgen om våra aktiviteter!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar