Mina två svarta...och jag

torsdag 9 december 2010

Ny agilitysäsong

Igår anmälde jag mig till 2011 års första agilitytävlingar =) Jag har nätt och jämt kommit över besvikelsen av att inte få starta i de öppna klasserna på My Dog, men nu kör vi fullt ös på de officiella istället!

Jag har anmält mig till Linköpings klass 2 tävling den 5 februari. Då kör vi ju bara hoppklassen, så det ska bli kul =)
Sedan har jag även anmält oss till Kristinehamns BHK och deras klass 1 tävling. Så där kör vi ju bara agilityklassen, men där får vi kör två klasser eftersom de kör dubbelklasser =) Så då har vi två chanser på samma dag! Åsa från klubben ringde och sa att hon hade anmält sig till den fast dubbla hoppklasser då så då följer jag med när hon ändå åker ;o) Så har jag riktigt flyt så kommer jag kanske upp i klass 2 innan den riktiga säsongen sätter igång! Men det känns skönt att man redan börjar anmäla sig till nästa år för då känns inte säsongen så långt bort ;o)

Igår körde jag även running contacts med rören i vardagsrummet, det går toppen =) Nu måste jag bara hem och kolla på filmen för att se hur man går vidare efter att man har kört detta ett tag. Så jag vet när det är dags att ta nästa steg.

I helgen blir det tävling och sen kommer Bus och stannar till den 3 januari. Carina med familj ska åka på semester. Det är hon värd! Hoppas dom får det riktigt underbart!

Ha en bra fortsatt vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar