Mina två svarta...och jag

måndag 4 januari 2010

Promenader i det fina vintervädret

De senaste dagarna har det inte blivit så mycket gjort på hundfronten. Jag och en kompis har varit ute både igår och ida och gått med hundarna. Hon har dragit ut mig på de värsta monsterrundorna ;) men det var så skönt och väldigt trevligt!

I lördags tränade vi lite kontaktfält. Det gick superbra :) jag är så nöjd. Ibland blir han lite för ivrig och kastar sig upp på plankan och ner så han hinner ramla av samtidigt som han nosduttar :) men hellre för ivrig än för slö. Vi tränade lite snurrar och slalom mellan mina ben inomhus i köket i lördagskväll också. Det gick ganska bra :) försökte också få honom att ställa sig på en hink, men han satt framför den där hinken och glodde på mig precis som "vad ska det här vara bra för?" :) han fattade ingenting! Men jag får väl försöka på nåt annat sätt. Jag försökte med klicker, men det är inte lätt att klicka på nåt om han inte gör nåt :) Nån som har nåt förslag på vad jag kan göra?

Till helgen är det My Dog :) Jag åker upp till Göteborg på fredag kväll och stannar hela helgen. Skrutten får stanna hemma. Jag ser fram emot att kolla på agility och utställning hela helgen! Jag ska nog försöka shoppa lite på mässan också, om jag hittar nåt :) Eftersom jag är sjukt sugen på att träna ordentligt redan nu så lär jag inte bli mindre sugen när jag kollar på agilityn i helgen :) Ska försöka kolla in freestyle också.. Synd att jag missar tävlingen som är på fredagen, hade varit kul och se en sådan tävling.

Nu vill jag att snön snart ska försvinna. Den får gärna ligga hela januari, men sen får det gärna försvinna....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar