Mina två svarta...och jag

söndag 24 januari 2010

Lugnt med träningen

Just nu är det ganska lugnt med träningen.. Mest promenader som gäller =) men det kan behövas det med. Nästa helg, den 31 januari, får vi i alla fall böja träna i ridhus med JBK. En tjej ska på semester hela februari så jag fick träna istället för henne. Vilket jag verkligen tackar för =)

Snön ligger fortfarande stadigt på marken. Jag skulle vilja ha en spade så jag kan skotta fram kontaktfältshindret.. Så är det någon som vill låna ut en spade så tar jag tacksamt emot det =)

Jag har suttit och kollat igenom hela tävlingskalendern i agility och det finns en hel del tävlingar jag vill åka till, jag får återkomma senare med vilka jag bestämt mig för.. Däremot har jag ju bestämt mig för att gör ett MH med Atlas.. Jag har nu anmält mig till ett på JBK i april. Lite kul och se hur han reagerar på olika saker, och jag tror det kan gå ganska bra. Jag har också tänkt att vi ska börja träna lite lydnad, vilket Carina ska hjälpa oss med =) det ska bli jättekul! Lydnaden är något jag har tänkt på länge att jag vill göra med Atlas men vi har inte riktigt kommit till skott med det. Vardagslydnadsmässigt är han ju lydig, men jag vill ha tävlingslydnaden i honom också. Jag tränade mycket lydnad med King och jag kan sakna den lydnaden på Atlas ibland.. Därför ska jag nu ta tag i den biten =)

Den 28 februari ska i alla fall jag och Carina på utställning med hennes hundar. Önskar att jag kunde ställa Atlas med, men det är inte så kul med hans bettfel.. Utan sitt bettfel går hn ju bra på utställningar, men det känns som onödiga pengar när jag ändå vet att han åker ut om det är en domare som är medveten om detta.

Angående tävlingar så kommer min nästa officiella agilitytävling vara den 2 april i Oxie. Vilken blir er nästa tävling?

6 kommentarer:

  1. Åh vad kul det låter med lydnaden. Jag har funderat på att börja på någon lydnadskurs oxå. Men det blir ju inte av. Denna terminen är det ju fullt upp i skolan, men till hösten kanske ;)...

    Kul att ni kan vara med på inomhusträningen. Det blev i den sista gruppen då el (kl 17)?
    Vi ses på söndag...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja lydnaden ska bli roligt =) klart du ska börja med!
    Ja det blir kl 17.. Åsa sa att det var samma tid som du tränade iaf =)

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag skall vara i Oxie tillsammans med Emma G och då skall det bli kul att se din Atlas. Jag har 2 puliflickor själv. :o)'Håller tummarna att det går bra för er! (Jag skall inte tävla utan vara där som massör)
    //Lena

    SvaraRadera
  4. Ok va kul =) ska du ha dina puliflickor med dig?
    Ses i Oxie!

    SvaraRadera
  5. Kanske 1 av dem. Har jag bägge så mopsar de ihop sig när vi är ute så.... ;o)

    SvaraRadera