Mina två svarta...och jag

torsdag 14 januari 2010

My Dog

Nu ska jag äntligen uppdatera efter helgens äventyr i Göteborg. Min dator har pajat så det går inte jättebra att uppdatera som jag vill här =)

Fredag
I fredags morse lämnade jag min lilla skrutt på dagis (svängande svansen) där han sedan skulle åka hem med Jim (han som äger hunddagiset) och bo på deras gård hela helgen. Jag var inte orolig att han inte skulle få någon kärlek då Moa blev överlycklig över att få ha honom hemma hos sig hela helgen =)

Jag åkte iväg till Göteborg på fredags kvällen och kom fram vid 8 tiden på kvällen. Då passade jag, Carina och Emma på och äta lite och dom uppdaterade mig om hur läget hade varit på mässan under torsdagen och fredagen.. Vi skrattade väldigt mycket och hade det såå trevligt. Dom var ganska trött så det skulle bli ganska tidigt i säng. Jag fick äran att sova på golvet och det är helt underbart att dela en 80 cm madrass med en Cane Corso som tycker att hon förtjänar minsann att ha 60 cm av madrassen och jag resten =) Om ni aldrig har delat säng med en Cane corso innan så testa ;) hon snarkade som 2 fullvuxna män! Vid huvudkudden hade jag två söta aussie som inte hördes allt för mycket..


Lördag
Vi åkte tidigt in till mässan så vi var där ungefär tjugo i åtta. Carina och Emma skulle ställa i ordning sin monter, Frisk Hund, där de stod och masserade hundar.
Jag promenerade mest runt på mässan, kollade lite på utställningen (främst pulisarna), agilityn och en massa andra saker. Vid halv 10 ungefär så kom Felicia, Anna och Erika och gjorde mig sällskap också, mycket trevligt =) Vi satt mest och kollade på agilityn som var riktigt kul att titta på =) någon gång är det väl vi som får vara med där också... Jag tog hand om Carinas hund Bimbo lite under dagen med så att hon skulle slippa sitta i buren hela dagen.. Jag kan rekommendera er att om ni går med en lånehund och någon kommer fram och berömmer dig för vilken fin hund du har, säg tack och förklara att det bara är en lånehund =) Detta hände nämligen på mässan att ett par kom fram och sa; Vilken fin hund du har, vad är det för ras? Jag sa bara tack och sa att det var en aussie. Jag kände helt enkelt att jag inte orkade förklara att det inte var min hund... Men efter en stunds samtal mellan mig och det här paret så började dom fråga om Aussiens egenskaper och mentalitet och dyl. För dom var nämligen på mässan för att kolla olika hundraser för dom ville skaffa hund.. Det blev lite konstigt och pinsamt att efter en bra stund få in att det faktiskt inte var min hund och att jag inte hade jättestor koll på aussie =) Jag tog mig ur det samtalet med äran i behåll (tror jag), men resten av helgen var jag noga med att tala om att det faktiskt inte var mina hundar jag höll i =)

Vi var väl ifrån mässan sen vid 7 tiden och vi hade en riktigt trevlig kväll med mycket skratt och tidigt i säng...

Söndag
På söndags morgonen steg vi upp tidigt för att packa och åka in till mässan. Vi var där vid halv 8 ungefär och ställde i ordning montern.. Jag servade alla i montern med kaffe så att de skulle vara pigga och alerta den 4 dagen på mässan! Den här dagen gick jag själv på mässan och hade med mig Carinas aussie Beon. Det blev lite inköp till min skrutt, mest ben och godis =) Jag kollade en del på utställningen, främst Puli och Briard. Min styvsyster ställde ut sin Briard så jag stod och hejade på henne.. Jag kollad en hel del på agilityn, vilket alltid är en fröjd och självklart blir man ännu mer sugen på att tävla och träna..

Vid 7 tiden kom vi iväg, jag och Carina, då var bilen så fullproppad med saker från deras monter och dessutom 2 hundar så det var knappt vi fick plats själva =) På vägen hem svängde jag förbi Habo och hämtade min älskling och han blev förstås glad, men han hade nog haft det riktigt bra under helgen.. När vi kom hem vid halv 11 så däckade både jag och han i sängen och somnade bums =)

Till helgen är det äntligen tävlingsdags =) Linköping bär det av till. Jag och Claudia ska åka och Carina ska följa med och titta när vi tävlar.. Smidigt att ha med min och Atlas massör på tävling ;) jag tror jag ska anställa henne för det syftet... Det hade väl varit smidigt? En som vet precis hur jag ska värma upp och varva ned på bästa sätt.. Och en som ser till så jag strechar rätt ;)

Jag kommer rapportera mer efter tävlingshelgen... Ta hand om dig och din hund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar