Mina två svarta...och jag

fredag 26 september 2014

Tävling i Linköping

I helgen var det tävling i Linköping, klass 1 o 3 på lördagen och klass 2 o 3 på söndagen. Så jag kunde tävla båda hundarna båda dagarna =)

Atlas gjorde ett kanonfint agilitylopp på lördagen, men som vanligt slarvar jag med wrap-svängarna och får en vägran, sen missuppfattar vi varandra på ett runt och han tar hindret från fel håll.. Kom på att jag hade armen alldeles för högt upp och han inte alls kunde läsa vad jag ville, och detta var ett signum för mig under hela helgen.. INTE BRA ULRIKA!!!! Fy på dig! Men superfina kontaktfält =D
Hopploppet på lördagen var en smärre katastrof eftersom Atlas inte ville ta några tunnlar frivilligt :/ rätt trött man blir på det. Men annars ett bra lopp och en riktigt go känsla från agilityloppet iaf =)

Axis hade bara ett hopplopp på lördagen och min lilla stjärna vad bra han är! Jag slarvade (återigen) på en wrap/runt sväng och vi fick en vägran... Annars ett klockrent lopp! Jag är så nöjd med honom och hur fint han lyssnar! Jag tyckte det kändes som det gick långsamt, men det är väl för att jag stod still väldigt mycket. Han hade, trots vägran, snabbaste tiden =) Patrik Rosendal och Io vann klassen och Axis hade en halv sekund snabbare tid än Io =)

Söndagen började väl inte så bra, hundarna började slåss på promenaden och denna gången var det atlas som fick mest stryk =( Jag var sååå arg, Atlas startade det hela men fick bort honom ganska snabbt från Axis. Men det var svårt att hålla borta Axis. Nu var jag ganska ensam där jag var och hade släppt hundarna, men jag blir galen när folk inte kan ingripa och hjälpa till när man har två hundar som slåss. Jag har ingen aning om någon såg mig kämpa med detta, men ibland känner jag att folk mest står o glor när man har två hundar som slåss.
Jag försökte iaf släppa detta och gå in o köra en agilityklass med Atlas, vi diskade oss för att jag blev stillastående på ett ställe, men återigen jättefina kontaltfält =) Däremot kändes han inte 100% på banan, han rev en del och jag tyckte han kändes långsam. Såg däremot inte så ut på filmen sen..
Så efter loppet så gick jag ut o gick en sväng med honom och han kändes loj och sen helt plötsligt så började han hoppa på 3 ben. Atlas är ingen hund som haltar, utan får han ont så slutar han stödja helt på det benet. Jag blev naturligtvis orolig och ringde direkt till Carina och frågade om vi fick komma förbi där sen på vägen hem för att kolla honom. Det fick vi =) vad skulle vi göra utan henne?!?
Så hopploppet strök jag honom från. Agilityn känns rätt liten när hunden inte mår bra...

Axis fick köra hopploppet och det var en fartfylld bana som började väldigt bra för oss =) Men så slarvade jag i slutet med wrapsvängarna igen och vi drog på oss två vägran och sen en disk för han drog på fel hinder =) Men supernöjd är jag med Axis =) Lyckades bryta honom när han var på väg mot fel tunnel, bara det visar hur långt vi har kommit.
Agilityloppet var en riktigt rolig bana! Den vill jag springa! Balansen stod som nr 3 och axis hoppade kf så längre än så kom vi inte tyvärr ;) Men den hade nog varit rolig o springa ;)
Jag är så nöjd med denna lilla racerråtta =) det är en dröm att få springa med honom!

På hemvägen stannade vi till hos Carina och hon fick känna igenom Atlas. Han var öm i båda bakbenen så Carina masserade igenom båda bakbenen och sen haltade han inte mer. Han har varit öm nu några dagar, men är piggare nu igen =) Igår fick han träna igen lite lätt och som vanligt var han supertaggad ;) Skönt att vi har lite tävlingspaus nu.

Det var iaf en riktigt rolig tävlingshelg! Jag och Elin samåkte och det var verkligen supertrevligt att åka med henne =) Jag fick även träffa Emmeli, o det var ju inte igår ;) Vi hade en supermysig kväll tillsammans. Så överlag var det en superhelg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar