Mina två svarta...och jag

måndag 1 september 2014

Träning hos bästa fröken Damm

Förra veckan fick jag och Anette följa med Fanny på hennes tid hos Jenny. Vi hade 3 timmar sammanlagt och det blev en riktigt toppenträning! Det var verkligen saker vi behövde träna på. Hitta fällor i banor är jag ganska ursel på... Med Axis har jag även svårt med dubbelt blindbyte, men efter denna träningen kändes det bättre =) Sen tränade vi olika startalternativ i en bana, jättekul och klocka de olika vägarna =) Den vägen som kändes mest obekväm att gå på banvandringen var den som kändes bäst när jag sprang. Återigen, precis som på summercamp, kom vi fram till att det inte har någon större betydelse vilket alternativ jag tar, så länge jag gör den svängen jag väljer riktigt bra.

Första banan så var det fokus på fällor uppenbarligen ;) Jag satt i båda =D Det värsta var att den andra fällan jag satt i den var inte helt o hållet där när vi gick banvandringen. Jag såg att det stod två hinderstöd där, men att hon satte upp ett fullständigt hinder där såg jag inte. Därför tänkte jag att det inte skulle vara nåt problem, men det var det ;) Det dubbla blindbytet satt ju inte direkt, men efter lite övning satte vi även det.

Andra banan var de olika startalternativen. Riktigt kul var det =) Axis gjorde nån riktigt dålig running på balansen och några höga träffar. Men när jag gjorde s-svängen, som i slutändan kändes bäst och gick lite fortare än de andra alternativen så satte han en riktigt fin träff =)
På filmen ser ni först det tvingade framförbytet på #2 som var ca 4.10 sekunder. Med wrapen på # 2 och det dubbla blindbytet på #3 gick även det på 4.10 sekunder. Staketblindbytet på #3 gick på 4.28 sekunder, men då är jag lite i vägen på linjen mellan #1 och 2. S-svängen på #2 gick på 4.10 sekunder på filmen, men då var inte s-svängen så bra så den hade jag kunnat göra bättre.
Resten av banan gick bra, men jag måste jobba HELA vägen i mål ;)

Här kommer filmen från träningen =)

2 kommentarer:

  1. Har begynt å følge bloggen din, og det er alltid herlig og positiv lesning! Moro å se video av en så rask hund og hva dere greier få til, og som en ekstra bonus får jeg masse treningsideer :-)

    SvaraRadera