Mina två svarta...och jag

tisdag 9 september 2014

Underbar helg


Vilken helg det har varit!

Började värsta tänkbara på lördagen med försovning och vaknade när Carin kom =) Men vi hann i god tid!

Atlas startade med agilityklassen. Började banan sååå bra! Vi gjorde en sekvens så himla bra som många andra misslyckades på. Körde dubbla blindbyten, vilket visade sig funka riktigt bra! Men sen kom balansen ;) han hoppade rejält och jag plockade av honom från banan. Så halva banan fick vi köra bra iaf! =)

Hoppbanan såg jag riktigt mycket fram emot att få springa med Atlas. var en springig bana med flyt i. Det gick bra, men vi fick en retlig vägran på en svår tunnelingång. Så 5 fel och ganska dålig tid. Han tvekade inför en annan tunnel med som vi inte fick fel på.

Axis körde hoppklassen först. Det blev en ganska skakig start ;) efter #2 så fattade han inte vart han skulle, jag gjorde en ketchker, som jag visste var riskabelt då han är sååå tajt på det. Med facit i hand skulle jag ha gjort ett tvingat fb... Hade gjort han sväng lite större och han hade fattat att han skulle ta #3. Vi förlorade en massa tid där, och med en del stora svängar så förlorade vi även där lite tid. Men vi kom i mål nollade med ett helt ok lopp, vi slutade på andraplats, 1,5 sekunder efter 1an och tog vårt första cert!!!! =D

Agilityklassen gick sådär ;) han hoppade kf på balansen ganska rejält, han fick göra om nedfarten och sen gick vi ut.

På söndagen var det samma startordning och att plocka av Atlas hjälpte för shit vilka fina kf han gjorde =D men denna dagen var inte tunnlar nåt poppis och eftersom banan i stort sett bara bestod av tunnlar fick vi 20 fel. Annars var han superduktig!

Hoppklassen gjorde vi ett jättefint lopp jag och Atlas, men tappade honom i ett framförbyte och han fick en vägran... Synd för annars tog han tunnlarna väldigt fint i detta loppet!

Axis gjorde också ett riktigt bra lopp, men synd att han hade en långsam matte med för höga armar ;) två hinder blev det en massa snurrar kring och sen rev han ett hinder, 10 fel blev det med en riktigt bra tid trots snurrarna.

Axis agilityklass gick också helt ok om man bortser från att jag helt missbedömde hur mycket jag skulle hinna ;) Jag trodde jag skulle hinna ett blindbyte på ett ställe, det gjorde jag inte utan vi krockade och fick en vägran =) Annars tog han kf strålande på balansen! Jag var inte så noggrann på vippen så han fick göra om den så vi diskade oss. Men är nöjd med loppet i stora drag =)

En fantastisk helg tillsammans med Carin och Dobbe har vi haft! Att dessutom få ta första certet känns helt overkligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar