Mina två svarta...och jag

onsdag 24 september 2014

RC - svängträning

Ikväll satte jag igång med svängträningen på balansen. Måste säga att det gick över förväntan =)

Körde enbart nedfarten med en pinne längst ner för att han inte skulle börja gena. Körde först lite enklare svängar som inte var så skarpa och det gick helt ok. Han har svårt att fokusera i början av en träning, speciellt när vi tränar RC. Sen testade jag 180 graders svängar och då tänkte han till ordentligt. Det var precis som att det var nåt nytt och lite svårare att han faktiskt var tvungen att tänka =) Så jag är supernöjd med kvällens träning! Avslutade med ett par skick rak fram och det gick toppen =)

Atlas fick köra lite lydnad ikväll. Vill att han ska vila nån dag till efter söndagens haltande och massagebehandling... Han gick så fint i fotgåendet och fjärren var en dröm =) Kanske skulle försöka starta honom i framtiden i klass 2 ;)

Måste säga att min plan med att skriva upp vad jag behöver träna på och beta av det var en strålande idé! Vilka kvalitétsträningar jag får till nu =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar