Mina två svarta...och jag

söndag 27 juli 2014

Häggebergslägret

I år var andra året vi hade läger på JBK, men första året agilityn var med. Jag hade bokat en instruktör, men tyvärr hade det blivit nån miss i kommunikationen mellan mig och de som var ansvariga för lägret så jag hade bokat instruktören fel datum. PINSAMT! Det slutade med att jag blev instruktör för agilityn på lägret. Jag hade inte fått nån info alls om deltagarna förutom att det var nybörjare, men nybörjare är ju ett ganska brett spann ;)

Jag hade 4 deltagare med 4 helt olika nivåer! Utmaning som hette duga, men det var bara att köra på. Jag fick prata mycket grundträning, men även byten, kf och handling i stort. Alla hade helt olika behov. Jag var lite rädd för att det skulle bli för mycket för dom som bara ville göra det på skoj och inte hade kommit så långt, men vid utvärderingen tyckte dom att det hade varit bra. Dom fick höra hur dom skulle jobba vidare sen när de var klara med de första stegen =)

Jag fick mycket positiv feedback, bland annat att dom nu hade massor att träna på nu och förstod varför man var tvungen att träna vissa grundövningar.

De fick springa kombinationer och banor med, och det var då dom verkligen förstod varför man var tvungen att träna vissa grundövningar. Glad att jag kunde få fram det till dom, för ibland är det svårt att motivera orutinerade förare till att träna vissa grundövningar.

Dom utvecklades otroligt mycket under de 2,5 dag som jag hade dom. Hundarna taggade till och förarna med =) Trots den enorma värmen så lyckades vi hålla igång under de 8h som träningen skulle vara. Med mycket pauser så blev det bra dagar =)

Så när lägret var slut så fick jag lova dom att det blir jag som instruktör nästa år med ;) Är så glad att dom var nöjda =)

Alla bilder är tagna av Lena Mattsson från Jönköping;


Isländska fårhunden Lendi fick uppfarten tillsammans med matte =)

Sonja i full fart genom tunneln

Hela gänget =)

Isländska fårhunden Viggo

Emma funderar och Greta tycker att matte har funderat färdigt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar