Mina två svarta...och jag

tisdag 1 juli 2014

En erfarenhet rikare

Japp i helgen åkte jag på min allra första landslagsuttagning :) Det var helg 2, så jag hade ju inte varit med på första. Därför åkte jag dit med tanken att jag ska dit o träna på att vara med och jag är så glad att jag gjorde det. Jag kom dit och var ganska nervös över hela situationen, hade jag dessutom haft pressen på mig själv att prestera så hade jag nog svimmat ;) 

Jag hade start nr 1 i första klassen och det kändes väl sådär, men jag är ändå nöjd med vår prestation på banan. Atlas bestämde sig för att hoppa en massa kontaktfält så jag valde att diska honom, vi hade ju fler lopp att springa under helgen. Det loppet fick jag bara delvis på film eftersom batteriet i kameran tog slut ;)

Andra loppet blev det 10 fel på, han strulade en massa i slalom, varför vet jag inte. Han gick ur två gånger så det tog ju en massa tid! Annars är jag nöjd med loppet =)

Tredje klassen för dagen var en ag klass, den fick jag tyvärr inte filmad. Där gjorde han kf hur bra som helst =) Lycklig över det! Men tyvärr glömde jag kolla om jag hade honom med mig i en sväng och trodde jag var tydlig in i en tunnel, men då smet han förbi mitt ben och sprang upp på a:et och det blev en disk.

Andra dagen gick det bättre, tyvärr slarvade jag i första loppet med att flänga med armarna i ett runt kommando. Jag vet at det är Atlas akilleshäl och varför hjälper jag inte honom då? Sur blev jag på mig själv =( En nollade det loppet så vi hade kunnat få en bra placering =)

Andra loppet, ag loppet, kändes mer katastrof än det var. Tur man har vänner och film så man får en lite annan känsla ;)

Jag var väldigt revansch sugen inför sista loppet, jag ville sååå gärna åka hem med en nolla. Och vi satte en bra nolla, trots att jag höll på o ramla i slutet ;) Så jag åkte hem nöjd o glad =)

Det har verkligen varit en fantastisk erfarenhet! Jag har fått se alla toppekipage prestera och vara nervösa, känna pressen. Det är verkligen inte enkelt för nån! Det är sååå små marginaler.

Jag trodde aldrig detta skulle vara en sån morot att faktiskt komma tillbaka bättre nästa år, men det är det! Jag och Atlas kommer vara med nästa år, och jag hoppas att även älskade lilla Axis kommer få vara det med! Jag tänker vara så osvensk i mitt blogginlägg nu och skriva, fy fan vad jag och Atlas är bra =) För det är faktiskt den känslan jag har efter denna helgen. Vi må ha stolpe ut många gånger, men vi kan och vi är bra ihop =)

Så här har ni lite filmklipp och bilder från helgen =)
Så fina bilder av Martin Rimby!!

Så cool bild! =)

Fokus =)






































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar