Mina två svarta...och jag

tisdag 3 juni 2014

Hässleholm

I helgen var det dags för Hässleholm och 2 dagars tävlande för Atlas. Axis fick också tävla lite genom att springa tunnelrace i förmån för cancer, "Agility mot cancer".

Mycket trevliga dagar med fint väder bjöd helgen på =) Inga resultat att hänga i granen direkt, förutom att Atlas gjorde ett kanonfint nollat lopp på söndagen i hoppklassen som tyvärr inte räckte till SM pinne. Tiderna var jättetajta. Däremot är jag väldigt nöjd med hans fart i helgen, han har haft riktigt bra tider jämfört med de riktigt snabba hundarna. Han har legat 2 sekunder bakom ibland och det är riktigt bra, hade han haft lite tajtare svängar så hade han varit o nosat i toppen =)

Axis gjorde kanonbra tunnellopp, men ibland har han en matte som inte riktigt sköter sig och då blir det inga vinster... Men vi bidrog i insamlandet för cancerforskningen iaf =)

Det var två ungerska domare på plats och dömde och vilka härliga banor dom hade gjort! Det var trevliga banor överlag, men jag gillade verkligen deras flytiga banor! Den ena domare, Veronica, blev väldigt förtjust i Atlas =) Hon tyckte om pulin och hon tyckte pulin var deras (Ungerns) bästa vallhund. Hon ville gärna att jag skulle skicka helgens lopp till henne för att visa hemma =) Så roligt o få så mycket beröm!

Här kommer helgens lopp med Atlas och Axis tunnelrace lopp;



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar