Mina två svarta...och jag

söndag 8 juni 2014

Helgens tävlingar - älskar mina hundar!!

Ja denna helgen har det verkligen tävlats =) i 3 dagar har vi farit runt!

I fredags var vi i Växjö och tävlade klass 1, två klasser med resultaten disk och 10 fel =) Han tog balansen i andra klassen vilket var en stor lycka! Mycket nöjd med loppen är jag!

I lördags och idag har vi tävlat i Göteborg. Alla 8 starter blev disk, känns lite surt, men är nöjd över många delar! Atlas har gått bra i alla klasser utom första ag loppet, vet ej varför det loppet inte fungerade men det blev inget bra iaf =) Första hopploppet var det helt mitt fel, jag glömde hur jag hade gått banvandring... Dagens ag lopp körde Atlas flying contacts och jag bröt, men första halvan gick riktigt bra =) Dagens hopplopp får Atlas ta på sig ;) går man in i en tunnel och sen vänder då får man ta på sig disken själv =)

Axis tog RC på balansen igår med =) Men tyvärr sjabblade jag till det så det blev disk. Hopploppet blev inget bra alls. Jenny tyckte starten och threadlen blev bra, men att jag viftade med armarna ;) Hon var såå snäll o hjälpte mig på banvandringen! Är så tacksam! Återigen fick jag känslan att vi var osynkade =(

På kvällen började jag fundera på varför jag och Axis är så osynkade... Började fundera på alla dom där frågorna Jenny hade ställt och jag kom på en anledning till det osynkade. Jag litar inte på vår förmåga att genomföra ett lopp! Så jag bestämde mig att det skulle vara fokus på söndagen, vi kan och vi är grymma på planen oavsett hur det går =)

På söndagen fick jag den känslan igen =) Två disk men två fantastiskt bra lopp =)

Hemma nu och trötta är vi, men nya tävlingsanmälningar trillade ändå in ;) Betalade till 2 ag lopp i Tranås för Axis och en dröm med Atlas gick i uppfyllelse, han är nu anmäld till landslagsuttagningen i Halmstad i slutet av juni! =D

Axis sista ag-lopp i fredags;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar