Mina två svarta...och jag

tisdag 24 juni 2014

Att lära sig sina brister - träning

Idag har varit en effektiv kväll. Jag har hunnit med en massa, bland annat Agilityträning och löpning efteråt :) 

Vi har under våren haft organiserade öppna träningar, idag var det min tur att vara ansvarig. Är nöjd med banan jag hade med mig, en Bonnik Berthelsen agilitybana. Båda hundarna skötte sig bra, men Atlas var lite långsam ikväll för att han jade fått simma i sjön innan ;) det värsta är att jag oftast efter en gemensam träning känner mig så missnöjd när jag åker från Smålandsstenars BK, och det beror bara på mig själv! Uppenbarligen är gemensamma träningar under pressad rid inget för mig, jag måste jobba med det! Jag blir stressad (utan att jag egentligen märker det) och det blir då självklart Axis med och jag blir arg för att han stressar o inte lyssnar o han blir då ännu mer stressad. Vilket bara blir en ond cirkel. Det är detta som gör att jag åker därifrån med dålig känsla.. Hur roligt är det att hela tiden blir arg o förbannad på sin hund? Tur jag är medveten om det iaf och kan jobba med det :) 
Bestämde mig för att gå in igen med Axis och bara köra positivt och inte själv bli stressad, inte köra långa sekvenser utan belöna så fort det går bra, o det gick kanon :) 

Atlas gjorde bra ifrån sig med, men inte alls lika härlig känsla som jag t.ex hade igår efter träningen här hemma :) han är bara underbar att köra när jag harnenergi till det! 

RC träningen går fortfarande bra med Axis :) på torsdag ska vi tävla :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar