Mina två svarta...och jag

fredag 30 maj 2014

Hemmaträning och finbesök

Denna veckan har jag försökt få till lite träning med hundarna, och det underlättar ju att ha hinder hemma =)

I onsdags hade jag kurs hemma och efter kursen passade jag på att träna båda hundarna på banan jag hade haft på kursen. Bestämde mig för att ha ett riktigt power-attityd när jag körde Axis, är lite rädd för det ibland då han redan är speedad och jag är rädd att han blir okontrollerbar =) Men det funkade bra! Vi gjorde en riktigt bra träning där han lyssnade riktigt fint! Vi hade maxade hinder för att jag ville kolla hans rivningar lite och han rev en hel del i början, ibland pga mig och ibland slarv. Men efter ett par rundor så skärpte han till sig och sista rundan gjorde vi felfritt =) Atlas var den stjärna han alltid är nu för tiden =) Jag vet inte alls vad jag ska säga, jag bara njuter av denna tiden just nu!
Tränade lite RC med Axis också, gick bra med nedfarten, men hela går sådär... Måste börja planera lite i träningen nu så jag går framåt, nu känns det mest som vi står still...

Igår, torsdag, hade jag finbesök =) Jag hade agilitysektorn från Jönköping hemma. Vi hade möte och tränade agility tillsammans. Så mysigt och kul var det! Jag körde samma bana från onsdagen med båda hundarna och satte två felfria rundor med dom =) Axis rev ingenting, vilket kändes skönt, och Atlas briljerade!  Mina fina hundar! Är så glad att allt slit visar sig nu med Atlas och Axis är bara den coolaste hunden som finns i mina ögon =) Jag är så lyckligt lottad att han dom här två juvelerna!

Imorgon ska vi bege oss mot Hässleholm! Atlas ska tävla i dagarna två och Axis ska få tävla tunnelklasser =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar