Mina två svarta...och jag

måndag 26 maj 2014

Tävlingen i Halmstad

I helgen var det dags för tävling i Halmstad och jag såg verkligen fram emot det, men helgen blev inte riktigt som jag hade önskat... Speciellt inte känslomässigt...

Jag är överlag nöjd med Atlas och min insats. Några småmissar här o där gjorde att vi inte riktigt nådde hela vägen med nollorna, men ändå bra lopp. Lördagens hopplopp blev en disk, jag var inte riktigt med i huvudet och det slutade med tre vägringar och då disk. Han tjuvstartade så det stod härliga till och sen återhämtade jag inte riktigt det =) men överlag ett bar lopp. Agilityloppet var rena katastrofen, Atlas var alldeles för trött efter att ha väntat hela dagen, så det slutade med 20 fel och en massa tidsfel. Söndagens agilitylopp blev riktigt bra, tyvärr en 5a efter en missuppfattning mellan mig och honom, men ändå en bra tid. Är nöjd att vi klarade tiden trots en vägran. Hopploppet blev också riktigt bra, men det var en raksträcka som ställde till det. Jag hade planerat ett byte innan raksträckan, men han kom för långt ut efter ett hinder att jag var tvungen att dra in honom mot det och då hann jag inte byta, så där samlade vi 15 fel (en rivning och två vägran). Men det loppet var riktigt bra annars.

Sen har vi då jag och älskade Axis som varit på två olika planeter denna helgen, inget har stämt. Det bästa vi gjorde var agilityloppet på lördagen som slutade med 5 fel. Han hoppade balansen, vilket har ingen betydelse alls. Utan det jag är besviken över är min känsla och min dåliga handling i helgen. Usch vad ledsen jag blir när jag tänker på det bara. Jag gick o beklagade mig en stund för Jenny som ställde en massa jobbiga frågor (jobbiga i den bemärkelsen att jag var tvungen att tänka efter) och fick mig på lite bättre tankar. Så avslutade hon med att jag får kravla en stund i gropen och sen se till att klättra upp. Jag älskar Jenny! Det är inget puttinutt och ömkande, det är raka rör och tuffa ord och sen är det bara att släppa det. Jag ska fundera starkt på de frågor hon ställde mig och sedan fundera på hur jag ska göra för att vi ska ta oss ur det. För så här vill jag inte ha det! Jag älskar att springa med Axis, men i helgen har det inte varit kul alls. Jag har bara tyckt synd om honom.
Jag faller ofta platt fall på ansiktet, men jag tar mig alltid upp igen på nåt sätt. Så det gör jag denna gången med, men känslan är inte kul...

Vi avslutade dock helgen helt underbart med en promenad på stranden så hundarna fick bada! Jag badade benen och det var sååå skönt!

Till helgen ska jag och Atlas tävla, Axis ska få tävla tunnelklasser och det kan vi ju iaf ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar