Mina två svarta...och jag

söndag 25 november 2012

Träning hos Jenny i augusti

Jag har varit hos Jenny 3 gånger nu utan att uppdatera bloggen =) Det är ganska dåligt... Jag gör ju detta främst för min egen skull. Men jag ska börja med den träningen vi hade i augusti, de andra två träningarna har jag haft ganska tätt efter varandra.

Jag och Anette åkte som vanligt för att träna tillsammans. Jag märkte ganska direkt att jag mentalt inte var redo för motgångar. Jag tänker inte säga här vad som gjorde att jag kom ur balans för till o med i mitt huvud låter det löjligt, och jag har kunnat ventilera det med en av mina vänner som tar det för vad det är och ger mig feedback på ett konstruktivt sätt. Men det gjorde iaf att hela min träning kändes jävligt pissig, det är till o med så att jag får tårar i ögonen och en en trist känsla bara jag skriver om det nu, 3 månader senare. Jag känner aldrig så här annars inför eller efter mina träningar hos Jenny, men just denna dagen var jag så missnöjd. Det hjälpte inte att vi tränade väldigt svåra saker som gjorde att det hela tiden blev fel, mitt tålamod var inte det bästa.

Vi fick träna slalom med en riktigt svår ingång som dom skulle klara själva. Dom kom ut ur en tunnel och såg 2a o 3e porten direkt, detta är en av de svåraste ingångar att komma ut från en tunnel o inte se den självklara ingången. Atlas hade jätteproblem med det och lyssnade inte direkt på de hjälpmedel han fick. Vi satte dit bågarna o han struntade fullständigt i dom. Axis var mer uppmärksam på bågarna och klarade till slut uppgiften. Det gjorde Atlas med men det tog väldigt mycket längre tid. Sen strulade vippen och en massa annat mellan det. Det kändes som att allt gick fel. O självklart går allt fel ju mer man fokuserar o irriterar sig på felen.

Vi fick sen träna olika svängar i en o samma sekvens. Detta gick bättre både med Atlas o Axis. Atlas gjorde till o med bakombyten in i tunnlar. Så chockad var jag =) Vi fick träna olika sitautioner med svängar o träna på hur vi skulle röra oss om vi skulle till ett håll eller ett annat, vad som var skillnaden. Vi tränade även på att ha fokus på hund/hinder, när man skulle ha fokus på vad. Jag skötte mig bra här, för det var mer mitt jobb som sattes på prov här, för hundarna gjorde rätt hela tiden.

Vi avslutade med att träna staket. Jag fick inte till det alls bra, tränade mest med Axis här och det blev pannkaka det mesta.

Usch vilken träning =( Men vi fick med oss att träna självständighet på vippen med båda hundarna, staket med Axis och slalomingångar med båda hundarna.

Jag lägger denna bakom mig och ser framåt, som tur är så var de andra två träningarna såååå mycket bättre =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar