Mina två svarta...och jag

söndag 25 november 2012

Nässjö

Den 26 augusti åkte jag och Anette till Nässjö för tävling. Vi åkte vid 7 tiden och kom fram lagom till vår klass skulle börja.

Hoppklassen var först ut och det var en ganska snurrig bana. Jag kände inte riktigt att jag fick kläm på den på vissa ställen. Den hade dessutom en svår slalomingång där jag bestämde mig för att testa det svåra handlingssättet istället för att köra säkert... Det funkade sååå bra, han köpte det direkt =) Första delen av banan gick jättebra. Sen när vi kom till hinder nr 9 så blev jag lite ivrig och drog bort handen för fort (han skulle göra en backsväng) så han backade och fick en vägran, när jag sen skickade på honom igen så rev han hindret. Där efter kom en rak sträcka och han drog så fint på den rakan, men lite för bra ;) så pass att han drog förbi hindret efter rakan och han skulle svänga. Därefter glömde jag banan ;) Höll på att skicka honom på fel hinder, men han lyssnade så bra så han stannade när jag kom på det! Tyvärr lyckades vi dra på oss ytterligare en vägran och blev diskade. Men första halvan är jag iaf nöjd med, resten var lite av en katastrof ;)

Agilityloppet sen var en ganska lätt bana. Jag hade lite gett upp innan vi kom in på banan eftersom han har strulat så mycket med kontaktfälten. Det var det enda målet jag hade med klassen och det var kf på balansen. Balansen stod som nr 4 så jag var lite nervös att vi bara skulle få köra 4 hinder, eftersom jag numera plockar av honom om han hoppar. Han överraskade mig genom att ta dom, inte klockrent, men han gick ner sakta men säkert... Fick ok och sprang vidare, men jag kom lite efter eftersom jag fick hjälpa honom lite på kf. Fick då göra ett bakombyte på däcket, han missuppfattade mig och svängde åt fel håll. När jag då ropar på honom så vänder han och hoppar tillbaka däcket!?!? Har han aldrig gjort innan! Resten av loppet var en ren katastrof....

Jag var ändå ganska nöjd efter dagen. Speciellt eftersom han tog kf på balansen =)

Jag bjuder ändå på loppen trots en smärre katastrof från både min handling o Atlas ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar