Mina två svarta...och jag

söndag 4 november 2012

Axis utställningsdebut

Idag var det dags för utställningsdebuten på Växjös internationella utställning. Jag var sjukt nervös! Så nervös att jag skulle kunnat spy ;) Men det gjorde jag inte! Gick toppen kan jag sammanfatta det med =) Han sprang ytterst lite, hoppade mest på mig ;) Men han sprang tillräckligt för att domaren skulle kunna bedöma honom. Det slutade med att han blev BIR (Bäst i ras) med cert och cacib.

Blev en lång dag! Fick ju vänta tills finalerna på eftermiddagen och som förväntat så åkte vi ut i första gallringen. Men är sååå nöjd med honom! Han sprang fint i finalen så jag kan inte begära mer =) Nu ska det tränas på just springandet bredvid mig =) Ställandet såg riktigt bra ut!

Nu har jag två riktigt trötta hundar hemma. Dom älskar verkligen att få komma hem!

Axis kritik;
Rather balanced small dog, Masculine allert head. Good color. Moderate coat. Very good topline and hindquarters. Moves well when he wants to.
Judge: Sirik Zafra

Min finaste;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar