Mina två svarta...och jag

söndag 25 november 2012

Novemberträning hos Jenny

Upptäckte precis att jag iaf uppdaterat från träningen hos Jenny i oktober då vi bara tränade running =) Tur att jag uppdaterar ibland ;)

I onsdags var vi hos Jenny igen, denna gången med Anette och Myzack. Jag fick ju bara träna Axis, eftersom min lilla trasselsudd är opererad =(

Träningen denna dagen gick sååå bra! Jenny skrattade så hon kiknade ;) Inte snällt av tränaren att skratta åt sina elever! ;) Tur att man kan bjuda på sig själv ;)

Först körde vi en agilitybana, fast det var bara balansen som var med. Vi körde fram till balansen och belönade och startade sen efter balansen. Jag fick lite nya funderingar som jag inte riktigt förstått skillnaden på insåg jag. Jag har inte riktigt fattat när jag ska använda tryck o gå och när jag ska gå upp o "plocka" honom vid hindret. Nu vet jag att när jag inte har bråttom då ska jag alltid upp o plocka honom vid hinderstödet.

Jag fick träna in en ny startrutin. Jenny hjälpte mig också hur jag ska göra enklast med Axis i starten eftersom jag inte sätter honom mellan, som jag gör med Atlas, Just nu är det svårt att få honom i en bra position och gå ut på valfri sida om honom, men nu vet jag att jag ska ställa mig framför hindret, sätta honom o sen är det bara att gå ut på valfri sida. Jag fick också träna på att springa ifrån honom i starten o starta honom när jag springer. Kul, men svårt! Även för mig eftersom jag måste släppa honom tidigare än annars. Jag hinner ju längre när jag själv springer. Detta var svårt att komma ihåg i mitt huvud. Axis skötte sig utmärkt =)
Jag gjorde en massa konstiga saker under banans gång, för att jag skulle vara tydlig. Istället blev jag övertydlig så han gjorde fel... Hmm undra hur jag tänkte egentligen... Men till slut blev det bra =) Vi gick lära os drak o skrap svängen ;) Skämt o sido, det var inget speciellt mer än att det satt en liten drake på hindret o man fick inte lyfta armen över hinderstödet, för då brände draken dig. Utan handen bakom hindret o dra hunden över nästan så att armen skrapar mot hindret... Jenny är pedagogisk ;)

Jenny skrattade såååå åt mig när jag sprang med Axis =) Hon sa att jag såg helt galen ut med uppspärrade ögon =) Hahaha! Jag sa till henne att jag känner mig helt hysterisk med. Jag har inte riktigt lärt mig att hantera hans galenskaper =)

Sen tränade vi en hoppbana där vi skulle använda plockhanden. Det var ganska svårt, men jag lyckades till slut. Det var inte så svårt att få in honom till mig, desto svårare att få ut honom från mig igen o ta hindret. Han har svårt med det så det ska jag träna mycket på. Vet inte hur många gånger vi har fått detta i läxa o han har svårt med det trots att vi tränar det mycket. En del av det jag beskrev innan var nog i denna banan, inser att jag blandar ihop dom en del ;)

Jag är väldigt nöjd med träningen och Jenny verkade nöjd med =) Jag o Anette stannade kvar o tränade lite efter med och jag testade lite running på Jennys balans. Nedfarten på full höjd o det gick superbra!! Ska höja lite till här hemma o träna en massa svängar, sen så sätter vi upp den på full höjd =) Superkul!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar