Mina två svarta...och jag

söndag 25 november 2012

Summercamp 2012 Jenny och Zeljko Dag 2

Mina uppdateringar går inte så fort ;) Jag avslutade förra inlägget om sommarlägret med att jag hoppas att del 2 inte skulle ta så lång tid, men det gjorde det ;)
Jag fyllde år denna dag med, och Zeljko var den första att gratulera mig =) Catja rappade en fin gratulationssång till mig ;) lika kul som alltid! Så jag fick mycket uppmärksamhet på min dag =) Vi började dagen med frukost gemensamt, detta är så bra med detta läger, man får frukost andra dagen! Det är full service hela tiden =) Jag har insett att detta är så ovanligt att allt sånt här ingår i priset, när jag har kollat på andra kurser, så därför blir jag lite extra tacksam =)

Vi började även denna dag hos Zeljko. Om vi tyckte det var varmt första dagen så var det inget mot denna dagen. Denna dagen gick det betydligt bättre, jag slappnade av mer och litade mer på Axis. Jag och en tjej till fick göra nån del i banan lite enklare än de andra eftersom vi hade unghundar. Det var saker som vi inte behövde kunna. Så om ritningen ser ut på ett sätt o jag gör på ett annat sätt så beror det på det =)
Här ser ni banan;
Det var en väldigt rolig bana med så klart en massa spring =) Axis fick för sig vid nåt tillfälle att han skulle krypa under bommen på hinder 13. Zeljko försökte sig på en massa knep, vilket bara resulterade i att Axis vägrade gå i närheten av både hindret o Zeljko =) Axis är väldigt misstänksam när det kommer till sånt. Till slut lyckades vi med bara en extra bom, funkade inte på en gång då han kröp mellan de två bommarna ;)
Sista vändan, som ni ser på filmen, tröt min ork lite grann i slutet ;) han missar ju ett hinder, men det var lite slarv från mig =) Är väldigt nöjd med denna träning. Vi fick jobba en del med hinder 8-10 för att få till en riktigt bra sväng, det fick vi alla göra. 
Här ser ni resultatet;
På eftermiddagen var det dags för träning för Jenny, nu var det ännu varmare än på förmiddagen. Banan hon hade gjort var svår och det var svårt att hålla fokus under hela banan i värmen. Jag glömde bort banan hela tiden! Drömde dock på natten sen om bananoch kunde den ;) så när jag åkte till Jenny för att lämna pengar till Zeljko så sa jag till henne att nu kan jag banan =) 
Det var många delar att träna på. Så här såg banan ut;
Mycket teknik som var nytt med Axis. Men tyckte han skötte det utmärkt. Som ni ser på filmen så är det varmt! Med tanke på att Jenny står o instruerar oss i bikini ;) Min ork räckte inte heller riktigt till i värmen. Det ser ut som jag har ett vitt linne på mig under mitt svarta, men det är min hud ;) 
Måste säga att jag är imponerad över att Axis orkade så mycket som han gjorde, både vad gäller värmen och längden på kursen. Men han är ju född i varmare klimat så det är väl inte så konstigt ;) Han är mer härdad än jag... 
Jag gör en hel del misstag som Axis ändå gör rätt vid, sen med nåt blindbyte bland annat och ändå hamnar han på rätt sida.. Duktig kroat =) Med filmerna blir det rätt uppenbart vad vi gör så jag kommer inte skriva mycket vad vi gjorde på banan. Det var inget direkt vi hade problem med så det var inget vi fick träna extra på i just denna banan. Det var som sagt bara mitt minne som tröt ibland. 
Här ser ni resultatet;















Som vanligt var det tråkigt att åka hem. Anita (Jennys granne) kom o visade sina små pappis-valpar, sååååå söta!!! Ville ta med den med vitt ansikte hem! Försökte till o med övertala pappa o köpa en ;)

















Anita och hennes familj skötte maten o fikat dessa två dagar och hon är verkligen en klippa!!! Så gott o vilken service! Nästa år hoppas jag att det blir en dag till =) Får se vad hon säger, den där Jenny ;) Jag ser iaf redan fram emot nästa sommar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar