Mina två svarta...och jag

onsdag 30 maj 2012

Axis träning

Axis träning går framåt kan man lugnt säga =) Han utvecklas snabbare än jag kunde tro! Vi håller på att träna att han ska följa min hand, vilket går riktigt bra. Han börjar bli riktigt bra på stadgan i starten. Nån gång som han misslyckas och försöker tjuva. Är det nåt jag kommer vara hård med från början så är det starterna, kommer aldrig tillåta tjuvstart!

Det vi framför allt måste träna nu är att han tar hinder som kommer i hans väg om jag håller ut handen, oavsett om jag står bredvid hindret eller är 3 hinder fram. Han fuskar gärna där ;)

Kf måste vi träna mycket på framöver! Jag har varit lite slarvig med det, men det kommer =) Just nu har vi fått order om att träna balansen först och främst!

Vi tränade lite efter tävlingen i lördags. Jenny satt vid sidan och gav mig instruktioner ;o) Hon tyckte jag var lite nonchalant mot honom vid tunnlarna, att jag var sen med kommandona ibland, men att det annars såg bra ut ;o) Jag körde bara en del svängar åt olika håll och en tunnel. Körde en del bakombyten på tunnlar och det är inga problem. Vippen tränade vi på när vi ändå var på en annan klubb, han var riktigt duktig! Inga tveksamheter där inte, dessutom riktigt snabb ända upp! Nu ska jag bara träna in push kommandot på honom så kan fattar att det är två av två på som gäller där.

Hans slalom går sjukt bra! Jag ska bara få till det att åka lite mer till klubben så jag kan träna slalomet mer nu så vi kan börja sänka bågarna. Med bågarna är han sååå duktig!

Vi har även börjat träna in däcket, vi klickar in det. Det går bra, han testar sig fram och fattar ganska fort vad som lönar sig.

Handlingen går riktigt bra, han är så otroligt följsam och lättlärd! Det ska bli kul o gå med honom för Jenny och Zeljko i sommar. Hoppas att Zeljko blir nöjd när han ser honom =)

Kommer lägga ner mycket tid på träningen under semestern med honom! Så då hoppas jag att mina kf hinder står klara utanför mig ;o)

Axis som valp;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar