Mina två svarta...och jag

måndag 14 maj 2012

Tävling i Linköping

Jag är riktigt besviken på mig själv efter gårdagens tävling! Känslan fanns inte där och jag låter människor påverka mig på ett negativt sätt. Att vara besviken på sig själv tar mycket längre tid att släppa än besvikelsen över ett lopp...

3 timmar hann jag sova mellan fredag och lördag. Först jobb på fredagkvällen och sedan upp kl 04 för att åka o hämta Felicia i Jönköping. Vi mötte upp Åsa och Mari i Linköping och det var ett riktigt trevligt sällskap =)
Tyvärr kom första bakslaget redan innan min första start. En person som inte befann sig på tävlngen och som inte alls har nåt med hunderiet att göra förstörde hela min dag! Jag blir så arg på mig själv att jag lät denna personen påverka mitt humör och min känsla den dagen. Jag blev så ledsen! All lust försvann och alla bra känslor med. Så i agilityklasserna hade jag dålig känsla o inställning innan.

Första agilityklassen diskade vi oss i för att jag var alldeles för loj. I den andra agilityklassen så ger domaren oss en sån skitvägran så jag blev helt off resten av loppet, vi drog på oss en vägran till och gick i mål med 10 fel. Loppet var dock helt ok.

Inför hoppklasserna hade jag fått tillbaka lite lust att tävla igen. Däremot blir jag så besviken på mig själv att det blir för mycket fokus på pinnen!! Jag fegade för mycket vid första tunneln att Atlas inte fattade vart han skulle och vi drog på oss en vägran =( Resten av loppet var klockrent och jag har aldrig upplevt att Atlas har dragit på tunnlar så bra innan som han gjorde i denna klassen. Vilken känsla =) Det var en riktigt tunnelklass, med 3 tunnlar som skulle tas 7 gånger. Vi bara sprang i gyttjan och jag höll på o ramla flera gånger, men Atlas gjorde sitt jobb =) däremot missade han ett hinder i slutet för att jag inte visade tillräckligt och jag struntade i det o sprang i mål. Så disk blev det.
Andra hopploppet verkade riktigt rolig. Loppet gick superbra fram till upploppet och Atlas kom ur en tunnel och skulle runt ett hinder. Jag glömmer säga UT och han fattar inte vad han ska göra. Domaren dömer vägran och beröring och vi går i mål med 10 fel men ett riktigt bra lopp.

Men jag var och är så besviken på mig själv!! Det kändes som om jag likaväl hade kunnat stanna hemma och det är enbart tack vare personen som förstörde min dag. Jag kunde inte ens njuta av härligt sällskap och en dag med agility. Allt blev bara en besvikelse. Jag är arg att jag inte litar på min hund i alla lägen och att jag då sejfar och då blir det fel. Jag är arg för att jag inte är tillräckligt stark mentalt och jag är arg att jag lät människan förstöra min dag.

Jag vet att jag kommer se tillbaka på denna tävlingen och vara nöjd med de 3 sista loppen iaf. Men just nu är det tungt. Atlas var helt fantastisk i helgen och jag hade så gärna velat ta ta en pinne med honom när han är så fantastiskt duktig, men det blev inte så.

Vill iaf skicka ett stort grattis till Felicia, Mari och Åsa som plockade pinnar igår. Felicia tog sin första pinne i AG1, Mari sista pinnen i Hopp1 och uppflyttad och ÅSa tog 2 pinnar i Hopp 1 och uppflyttad! GRATTIS!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar