Mina två svarta...och jag

tisdag 29 maj 2012

Träning hos Jenny

I tisdags för två veckor sedan åkte jag, Felicia och Claudia till Jenny för träning. Jag hade önskat denna banan från Gåsahoppet som vi hade byggt upp på klubben;

http://sbktavling.se/system/course_images/12281/original/G%C3%A5sahoppet%20A3%20Large%20Sa.pdf?1333971180

Den är en utmaning =) men kul när man lyckas! Jag fick köra båda mina små älsklingar. Atlas började och vi körde igenom en del av banan först. Starten satt som en smäck, riktigt duktig är han på det. Däremot satt inte s-svängen denna gången av någon anledning. Han förstod inte att han skulle hoppa när jag sa ut, och sedan skulle jag göra ett blindbyte i samband med s-svängen och jag fick inte alls till det =) Så det blev det läxa på...

Axis ska jag också träna mycket runt med och i samband med det s-svängen också. Jag ska fortästta träna infostarter med honom för att få till likadan start som med Atlas. Starten med Atlas gjorde jag så att jag satte honom vid höger vinge (höger från hans håll) framför nr 1 och sedan ställde jag mig vid nr 3 och med armen fick över honom över nr 2. Riktigt snyggt blev det =)

Jag tränade sedan mycket runt med blindbyte med Atlas och inför a:et blev det riktigt bra, jag fick gott om tid att hinna fram och signalera runt på hindret efter a:et med. Däremot tryckte jag honom alldeles för mycket ut från hindret istället för mot hindret när jag skickar honom runt. Atlas måste också träna mycket på "jaakko svängen", han tvekar på att hoppa när jag står med ryggen mot hindret. Axis däremot är en stjärna på dom, eftersom han kan sina svängar så otroligt bra så blir detta inget problem för honom.

Atlas vipp var däremot katastrof hos Jenny. Han är inte van vid att jag sticker ifrån honom på den så han flög av all världens väg! Men till slut fick vi till det med, jag vet ju att han kan även om jag springer ifrån. Däremot har vi inte riktigt tränat det så mycket. Axis fick med träna vippen och jag insåg att jag varit lite för mesig med honom när han ska över. Jenny var mer bestämd och sedan ska han ha två av två på där.

Min största utmaning var att orka hela vägen runt ;o) Det var verkligen jobbigt att springa! Atlas tjuvade på balansen flera gånger, men sista vändan satte han det perfekt.

Axis måste träna på dolda tunnelingångar som på hinder nr 16. Likadant måste han träna på situationen på hinder nr 14. Att vi kommer jämsides med varandra och han sedan ska kunna hoppa hindret ut från mig.

Både Axis och Atlas gjorde så snygga slalom! Jag är så nöjd med det. Jag kunde skicka båda från långt håll och båda jobbade på riktigt bra hela vägen igenom. Ingen av dom tjuvade trots att jag sprang till hinder nr 8 och väntade.

Jenny tyckte att Axis hade utvecklats mycket bra =) Hon sa att han definitivt är redo för kursen för henne och Zeljko i sommar =)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar