Mina två svarta...och jag

fredag 27 januari 2012

Lydnadstävling JBK

Ja nu är det en vecka sen jag och Atlas tävlade lydnad på JBK. Kan sammanfatta det med katastrof! Jag har ingen aning om vad jag fick för poäng på de olika momenten, och det skiter jag faktiskt i. Jag vet vad som var dåligt och vad som var mindre bra. För det fanns faktiskt inget som var bra, utan det fanns mindre bra sake och riktigt dåliga saker.

Efter de två första momenten, eller egentligen efter första momentet, så visste jag att det var kört. Han satte sig upp på platsen, ingen aning om varför.
Fritt följ var katastrof från början till slut. Han var inte med för fem öre. Helt ofokuserad på det han skulle göra.
Inkallning, helt ok men satte sig snett och tvekade vid mitt hit kommando.
Läggande under gång la han sig supersakta.
Rutan, gjorde han efter två kommandon, men sprang in vid sidan och jag fick säga stanna två gånger. Berömde honom jättemycket när han stod i rutan eftersom det redan var kört.
Hoppet, katastrof! Fick kommendera två gånger eftersom han första gången bara gick fram o luktade på hindret.
Apporten, katastrof. Vägrade ta den och när han efter många kommandon tog den så sprang han till tävlingsledaren med den, släppte den och skällde på henne.
Fjärren, fick ge två kommandon eftersom han först inte ville sätta sig o sen la han sig innan mitt kommando.

Helhet katastrof!

Lägger denna tävling bakom oss o skiter i detta nu.

Annars har det varit väldigt lugnt med träningen efter det. Har tränat Axis lite på bakombyten och det går riktigt bra =) Han är duktig.
Annars är det mest flytt som gäller för tillfället =) Imorgon flyttar vi det mesta från lägenheten till huset! Hur kul som helst!


2 kommentarer:

  1. Äh man kan inte alltid lyckas! Freja o jag är hejare på att vara katastrofalt dåliga på lydnadstävlingar... Så ni är inte ensamma om att få katastrofresultat nån gång ibland! ;o)

    SvaraRadera
  2. Så är det i bland, men efter regn kommer solsken. Vi är inne i en rätt tung träningsperiod och det flyter inte på så lätt. Men jag vet av erfarenhet att när det fått lagt sig sitter momenten riktigt bra. Tror att puli är lite så.

    SvaraRadera